Xray T4

Discussie in 'Electro onroad' gestart door robert c, 18 sep 2012.

  1. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Evenveel als aan de t3 denk ik. Alleen alles wat lager :p
    Nuja, zoveel bouwwerk is er niet aan zo'n auto :p

    Heb je ze ook al zien rijden? Op rctech is het nogal een gevecht tussen dat het crap zou en dat ie beter als de 2012 zou zijn.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  2. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    yep, steven koiter en bart wubber reden er gisteravond mee en waren er erg blij mee. Auto ligt stabiel en shocks zijn een echte verbetering volgens hen. Ga er maar vanuit dat de auto weer een stapje beter is en negeer de rctech-crap ;-)
     
  3. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Mooi zo :) Kijk er al naar uit om hem te bouwen en volgende week te testen op de eerste clubwedstrijd.
     
  4. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Ziezo, net terug van de shop. Morgen beginnen met bouwen denk/hoop ik.
     
  5. bresser1

    bresser1

    Lid geworden:
    18 mei 2009
    Berichten:
    8
    Wat mij opvalt tijdens het bouwen van de t4 is dat de maximale stuuruitslag een stukje minder is als bij de t3? De servosaver komt al vrij snel tegen het stuurgedeelte waar de kogellagertjes in zitten. Bij de t3 kon je de stuurblokken tot tegen de c-hubs plaatsen en vervolgens met je stuuruitslag een fractie terugzetten. Bij de t4 krijg je de stuurblokken niet verder dan 2mm van de c-hubs. Waarschijnlijk zal dit wel genoeg zijn? Iemand al ervaring hiermee?
     
  6. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Alst niet genoeg is, kun je de servo link nog steeds monteren zoals op de 2012. Volgens mij moet het wel genoeg zijn.
     
  7. bresser1

    bresser1

    Lid geworden:
    18 mei 2009
    Berichten:
    8
    Het monteren van de 2012 servo link en positie is mogelijk alleen dit maakt geen verschil. Het is namelijk het gedeelte van de aluminium stuurbrace waar de 6mm shim op zit die tegen het gedeelte met de kogellagertjes komt. Ook met het monteren zonder deze 6mm shim komt de aluminium stuurbrace nog steeds tegen het gedeelte met de kogellagertjes.
    Het zal allemaal wel kloppen, er rijden er tenslotte al een aantal zo rond? Denk persoonlijk dat we in dit stuurgedeelte nog wel wat veranderingen/updates gaan zien.
     
  8. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Dat heeft Martin toch zo "ontworpen", zodat je stuurblokken kunnen "bewegen" wanneer ze op 'full lock' zijn en dus niet vast staan tegen je C-hubs.

    Groet Robert
     
  9. stevenkoiter

    stevenkoiter

    Lid geworden:
    12 dec 2003
    Berichten:
    317
    Locatie:
    Den Haag
    Afgelopen woensdag heb ik voor het eerst gereden met de auto en dat beviel metteen goed. Het plan was om eerst te rijden met de oude auto, maar dat kwam er niet van. De eerste rondjes indoor voor mij waren dus metteen met de nieuwe auto, daarna ook geen behoefte gehad om nog met de T3'12 te rijden :)

    Het lijkt er voorals nog op dat de T4 beter over dotjes gaat en stabieler is dan de T3'12. Op de mach indoor was nog geen tijdswaarneming, maar er zijn wel wat ronden handmatig geklokt en die kwamen redelijk overeen met de tijden van vorig seizoen.
     
  10. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Heb jij hem gebouwd met de standaard carpet setup? Ik zou er mijn eerste clubwedstrijd mee rijden komende zondag, maar het circuit wordt iedere keer opgebouwd in een sporthal. Dus een keer trainen zit er niet meer in helaas.

    Ik ben nog bezig met bouwen (zit aan de shocks) en tot nu toe moet ik zeggen dat alles er heel goed uit ziet. Enkel m'n voorste riem is wat slap. Die staat nu op het hardste opgespannen om hem net goed te krijgen. Misschien zelfs te slap voor modified.
     
  11. stevenkoiter

    stevenkoiter

    Lid geworden:
    12 dec 2003
    Berichten:
    317
    Locatie:
    Den Haag
    Ik ben inderdaad begonnen met de standaard setup. Dempers met 4x 1.1mm gaten was voor mij wel even vreemd, maar de auto voelt goed aan. Juist omdat de auto zo smal en laag is kan er een redelijk softe setup gereden worden.
     
  12. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Thanks. Ons circuit heeft een nieuwe layout en de grip is nog ver te zoeken. Die zachte dempers zullen dan ook wel van pas komen. Voorlopig is ook alles volgens de standaard setup.
     
  13. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    4 T4's in de a-main op het ETS. Niet slecht dus :)
     
  14. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Zo hij is af sinds gisteren avond. Heb hem daarnet eventjes op de weegschaal gezet en hij weegt 488g als roller. Mijn T3 weegt 424g, dus dat is een stukje lichter. Ik kwam net boven het minimale gewicht op races, dus dat wordt loodplakken :p
     
  15. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, België
    Kheb er vandaag voor het eerst deftig mee gereden op m'n thuis circuit en het enige wat ik kan zeggen, is dat ie geweldig rijdt.

    Ik heb de 10.5T blinky klasse meegereden op Ride 32 banden op een low - med grip tapijt circuit en de auto ging best goed. In het begin was losjes, maar uiteindelijk ging ie erg goed. Er zaten een paar erg snelle jongens en in het begin van de heat kon ik redelijk volgen. In de laatste 2 minuten werd het moeilijk om dat tempo vol te houden en ging ik meer fouten maken. Ik kwam op 1 rondje achter uiteindelijk waar ik best tevreden mee was :) 2x uitgetikt geweest in de start en van de laatste positie terug naar voor moeten klimmen en uiteindelijk als 5e overal geëindigd. Hoger dan ik zelf verwachte :D
     

Deel Deze Pagina