Evenveel als aan de t3 denk ik. Alleen alles wat lager Nuja, zoveel bouwwerk is er niet aan zo'n auto Heb je ze ook al zien rijden? Op rctech is het nogal een gevecht tussen dat het crap zou en dat ie beter als de 2012 zou zijn.
yep, steven koiter en bart wubber reden er gisteravond mee en waren er erg blij mee. Auto ligt stabiel en shocks zijn een echte verbetering volgens hen. Ga er maar vanuit dat de auto weer een stapje beter is en negeer de rctech-crap ;-)
Wat mij opvalt tijdens het bouwen van de t4 is dat de maximale stuuruitslag een stukje minder is als bij de t3? De servosaver komt al vrij snel tegen het stuurgedeelte waar de kogellagertjes in zitten. Bij de t3 kon je de stuurblokken tot tegen de c-hubs plaatsen en vervolgens met je stuuruitslag een fractie terugzetten. Bij de t4 krijg je de stuurblokken niet verder dan 2mm van de c-hubs. Waarschijnlijk zal dit wel genoeg zijn? Iemand al ervaring hiermee?
Alst niet genoeg is, kun je de servo link nog steeds monteren zoals op de 2012. Volgens mij moet het wel genoeg zijn.
Het monteren van de 2012 servo link en positie is mogelijk alleen dit maakt geen verschil. Het is namelijk het gedeelte van de aluminium stuurbrace waar de 6mm shim op zit die tegen het gedeelte met de kogellagertjes komt. Ook met het monteren zonder deze 6mm shim komt de aluminium stuurbrace nog steeds tegen het gedeelte met de kogellagertjes. Het zal allemaal wel kloppen, er rijden er tenslotte al een aantal zo rond? Denk persoonlijk dat we in dit stuurgedeelte nog wel wat veranderingen/updates gaan zien.
Dat heeft Martin toch zo "ontworpen", zodat je stuurblokken kunnen "bewegen" wanneer ze op 'full lock' zijn en dus niet vast staan tegen je C-hubs. Groet Robert
Afgelopen woensdag heb ik voor het eerst gereden met de auto en dat beviel metteen goed. Het plan was om eerst te rijden met de oude auto, maar dat kwam er niet van. De eerste rondjes indoor voor mij waren dus metteen met de nieuwe auto, daarna ook geen behoefte gehad om nog met de T3'12 te rijden Het lijkt er voorals nog op dat de T4 beter over dotjes gaat en stabieler is dan de T3'12. Op de mach indoor was nog geen tijdswaarneming, maar er zijn wel wat ronden handmatig geklokt en die kwamen redelijk overeen met de tijden van vorig seizoen.
Heb jij hem gebouwd met de standaard carpet setup? Ik zou er mijn eerste clubwedstrijd mee rijden komende zondag, maar het circuit wordt iedere keer opgebouwd in een sporthal. Dus een keer trainen zit er niet meer in helaas. Ik ben nog bezig met bouwen (zit aan de shocks) en tot nu toe moet ik zeggen dat alles er heel goed uit ziet. Enkel m'n voorste riem is wat slap. Die staat nu op het hardste opgespannen om hem net goed te krijgen. Misschien zelfs te slap voor modified.
Ik ben inderdaad begonnen met de standaard setup. Dempers met 4x 1.1mm gaten was voor mij wel even vreemd, maar de auto voelt goed aan. Juist omdat de auto zo smal en laag is kan er een redelijk softe setup gereden worden.
Thanks. Ons circuit heeft een nieuwe layout en de grip is nog ver te zoeken. Die zachte dempers zullen dan ook wel van pas komen. Voorlopig is ook alles volgens de standaard setup.
Zo hij is af sinds gisteren avond. Heb hem daarnet eventjes op de weegschaal gezet en hij weegt 488g als roller. Mijn T3 weegt 424g, dus dat is een stukje lichter. Ik kwam net boven het minimale gewicht op races, dus dat wordt loodplakken
Kheb er vandaag voor het eerst deftig mee gereden op m'n thuis circuit en het enige wat ik kan zeggen, is dat ie geweldig rijdt. Ik heb de 10.5T blinky klasse meegereden op Ride 32 banden op een low - med grip tapijt circuit en de auto ging best goed. In het begin was losjes, maar uiteindelijk ging ie erg goed. Er zaten een paar erg snelle jongens en in het begin van de heat kon ik redelijk volgen. In de laatste 2 minuten werd het moeilijk om dat tempo vol te houden en ging ik meer fouten maken. Ik kwam op 1 rondje achter uiteindelijk waar ik best tevreden mee was 2x uitgetikt geweest in de start en van de laatste positie terug naar voor moeten klimmen en uiteindelijk als 5e overal geëindigd. Hoger dan ik zelf verwachte