xray - team durango - team associated

beste ,

graag had ik even jullie mening gehoord over de soorten chassis's
zelf twijfel ik over volgende soorten

team durango DETC 410
Xray t4 14
team asso : tc6.2

hopelijk kunnen jullie mij helpen met mijn keuze :)
 
beste ,

graag had ik even jullie mening gehoord over de soorten chassis's
zelf twijfel ik over volgende soorten

team durango DETC 410
Xray t4 14
team asso : tc6.2

hopelijk kunnen jullie mij helpen met mijn keuze :)

Kijk vooral naar de locatie (club) waar je het meest wilt gaan rijden en kijk daar welk merk er het best vertegenwoordigt is.
Heel gemakkelijk voor reserve stukken en of voor setup tips.
Alle drie zijn het goede wagens, je moet bij alle 3 werken om een goede setup te vinden.
 
Xray de beste en de duurste maar ook makkelijk aan onderdelen te komen, en de andere 2 merken zijn minder verkrijgbaar en bij veel minder winkels die dat merk voeren.
 
Xray de beste en de duurste maar ook makkelijk aan onderdelen te komen, en de andere 2 merken zijn minder verkrijgbaar en bij veel minder winkels die dat merk voeren.

Helemaal mee eens.

De Xray is de meest complete kit en is niet goedkoper te krijgen dan €419,99.
Maargoed, zoals gezegd is hij dan ook wel een stuk completer dan de andere merken, alles zit erop en eraan.

De onderdelen van Xray zijn beter te krijgen en altijd op voorraad, en kwalitatief kan Team Durango absoluut niet tegen Xray op. Team Durango is een beetje budget bagger, zijn wat kleine winkeliers die dat voeren om een uniek merk te hebben en dus ben je bijna verplicht bij hun de onderdelen te kopen, maar dat maakt de auto niet opeens een goede keuze.

Team Asso is ook aardige kwaliteit, maar niet heel wijdverspreid in Nederland.

Kennelijk sta je voor de keuze? Mijn advies: Xray T4 2014 Specs.
 
Team Durango is een beetje budget bagger, zijn wat kleine winkeliers die dat voeren om een uniek merk te hebben en dus ben je bijna verplicht bij hun de onderdelen te kopen, maar dat maakt de auto niet opeens een goede keuze.


Bij offroad staat dit merk toch wel goed aangeschreven, misschien dat ze onroad nog wat achterlopen.
 
Naast dat is de kans groot dat de winkels die de ofroads voeren niets met de onroads doen.

Maar wat met merken zoals Serpent, 3racing, Sakura, Schumacher, HB etc?
 
Naast dat is de kans groot dat de winkels die de ofroads voeren niets met de onroads doen.

Maar wat met merken zoals Serpent, 3racing, Sakura, Schumacher, HB etc?

Ik dacht dat de sakura van 3Racing is en dus enkel naar het type verwijst.
Je kan ook nog een Spec-R overwegen, onderdelen van tamiya kunnen voor dit merk ook gebruikt worden en het kost een pak goedkoper dan de boven vermelde wagens.
 
Ik dacht dat de sakura van 3Racing is en dus enkel naar het type verwijst.
Je kan ook nog een Spec-R overwegen, onderdelen van tamiya kunnen voor dit merk ook gebruikt worden en het kost een pak goedkoper dan de boven vermelde wagens.

Klopt, de Sakura (zero) van 3Racing is ook een mooie auto, maar de Spec-R R1 is ook zeker een mooie kit.
 
Kan best hoog aangeschreven staan, ondanks dat zijn er wenig winkels die het merk voeren.

Dat kan wat zeggen over de auto, of over het gebrek aan een importeur, of dat winkels liever de gevestigde merken blijven voeren. Ik heb zelf ook een minder bekende auto, de LC Racing EMB 1/14 buggy. De meeste winkels zullen alleen de Losi Mini 8ight verkopen, maar de LC is een betere auto voor je geld.
 
Dat kan wat zeggen over de auto, of over het gebrek aan een importeur, of dat winkels liever de gevestigde merken blijven voeren. Ik heb zelf ook een minder bekende auto, de LC Racing EMB 1/14 buggy. De meeste winkels zullen alleen de Losi Mini 8ight verkopen, maar de LC is een betere auto voor je geld.
Als er geen onderdelen te krijgen zijn voor je auto, is het absoluut geen betere auto voor je geld.
 
Als er geen onderdelen te krijgen zijn voor je auto, is het absoluut geen betere auto voor je geld.

Support wat betreft onderdelen zegt niets over de auto zelf en of die waar voor je geld is. Natuurlijk heeft het wel invloed op of het een handige keuze is, vooral op termijn, maar het zegt niets over de kwaliteit van de auto. En in geval van LC zijn er prima onderdelen voor te krijgen, alleen blijkbaar niet bij de shop op de hoek, maar of net over de grens, in de UK, etc.

Als support in onderdelen altijd de keuze bepaalt, zouden nieuwe merken nooit een kans krijgen, want ik denk niet dat een shop snel een nieuwe auto in zijn programma gaan voeren en actief promoten, terwijl die auto een concurrent is voor een bestaand model, wat al goed verkoopt, en waar al de onderdelen voor in de winkel liggen. Om dan voor de nieuwe auto dezelfde voorraad onderdelen te gaan inkopen, terwijl het nog maar moet blijken of een model zal aanslaan, is een groot risico. Net als bij de strijd tussen de videosystemen destijds, wint niet altijd de technisch beste oplossing, maar degene die het meest wordt ondersteund.
 
Als er geen onderdelen te krijgen zijn voor je auto, is het absoluut geen betere auto voor je geld.

Onderdelen zijn er altijd wel te krijgen, alleen soms niet bij je om de hoek.

Als jouw theorie klopt, betekend dus dat traxxas de beste autos maken in Nederland? :rolling:

Je kan het ook van andere kant bekijken. Hoe beter een auto, hoe minder onderdelen support nodig is, omdat die auto minder snel kapot gaat.
 
Dan maar even een andere mooie tourwagen promoten:)
Kijk eens naar de de teamc tc10. Of de teamc tr10
Alle onderdelen op veel plekken te krijgen .en super betaalbaar.
Ook veel onderdelen uitwisselbaar met de xray t4
Ook de aandrijfriemen en diff en spool en draagarmen .
Maar ongeveer de helft van de prijs.:)
 
Support wat betreft onderdelen zegt niets over de auto zelf en of die waar voor je geld is. Natuurlijk heeft het wel invloed op of het een handige keuze is, vooral op termijn, maar het zegt niets over de kwaliteit van de auto. En in geval van LC zijn er prima onderdelen voor te krijgen, alleen blijkbaar niet bij de shop op de hoek, maar of net over de grens, in de UK, etc.

Als support in onderdelen altijd de keuze bepaalt, zouden nieuwe merken nooit een kans krijgen, want ik denk niet dat een shop snel een nieuwe auto in zijn programma gaan voeren en actief promoten, terwijl die auto een concurrent is voor een bestaand model, wat al goed verkoopt, en waar al de onderdelen voor in de winkel liggen. Om dan voor de nieuwe auto dezelfde voorraad onderdelen te gaan inkopen, terwijl het nog maar moet blijken of een model zal aanslaan, is een groot risico. Net als bij de strijd tussen de videosystemen destijds, wint niet altijd de technisch beste oplossing, maar degene die het meest wordt ondersteund.
Er werd ook niet gezegd dat het téchnisch beter is, maar dat het een betere auto voor je geld is.

Ik wens je namelijk veel succes met je énorm goede wagen waar geen draagarm voor te krijgen is, daar ga je natuurlijk enorm spijt van krijgen, hoe goed de auto ook is.
 
Er werd ook niet gezegd dat het téchnisch beter is, maar dat het een betere auto voor je geld is.

Ik wens je namelijk veel succes met je énorm goede wagen waar geen draagarm voor te krijgen is, daar ga je natuurlijk enorm spijt van krijgen, hoe goed de auto ook is.


Ik denk dat we nu gewoon een begrip-verschil hebben. Als ik het over "betere auto voor je geld" heb, bedoel ik puur naar de auto kijkend, hoe zit die technisch in elkaar, welke electronica krijg je erbij, wat is de kwaliteit van de onderdelen, speling, pasvorm etc, en dat afgezet tegen het prijskaartje. Dus als "waar voor je geld", puur kijkend naar de auto.

Maar als je het bekijkt met alles er omheen, en meer waarde hecht aan binnen een half uur een draagarm te kunnen halen, dan kun je tot andere conclusies komen, dat begrijp ik wel. Maar is dat dan niet meer van waar je meer waarde aan hecht, makkelijker aan onderdelen kunnen komen, of meer auto voor je geld krijgen bij de aanschaf?


Wees niet bang dat ik een auto zal kopen zonder onderdelen-support, of met de onderdelen constant in backorder, zoals bij veel Hobby King auto's. Tenzij je een zelf-reparerende auto hebt, met nano-bots of zo, is dat vragen om problemen, dus niet aan te raden. In het geval van Team C en LC Racing is er prima aan onderdelen te komen, soms zelfs nog sneller bezorgd dan wanneer je iets in NL besteld voor een meer gangbare auto, dus geen vuiltje aan de lucht. Als ik alleen maar auto's zou kunnen kopen waarvan de onderdelen minder dan een uur rijden van me vandaan zijn, dan had ik maar weinig keuze gehad qua merken. Door af en toe buiten de getreden paden te kijken kun je soms een hele interessante auto leren kennen.
 
laat ik ook een bijdrage leveren,

ik denk dat geen van de drie echt slecht zal zijn, de ene wat nieuwer in de markt en de andere wat meer ontwikkeld door de markt-ervaring

de ene heeft misschien wat meer Hop-Up's nodig dan de andere maar dat heb je toch bij elke auto (ook Off-Road)

blijf dus over hoe makkelijk kan je het model kopen en eventuele spares en/of Hop-Up's kan kopen/vinden zij bij de LHS of via webshops in binnen of buitenland

misschien kan je ook eens op deze site kijken
Red RC ? RC Car News
 
Back
Top