xray - team durango - team associated

Discussie in 'Electro onroad' gestart door lowiesk, 17 aug 2014.

  1. stephanbeelen

    stephanbeelen

    Lid geworden:
    13 dec 2007
    Berichten:
    1.112
    Locatie:
    Haarlem
  2. Ghossie

    Ghossie In Memoriam

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.891
    Locatie:
    Schoonebeek
    Toch denk ik dat veel wedstrijdrijders eerder de T4 zullen kopen en niet de TC10 omdat deze de naam nog niet heeft in het onroad wereldje, en de toppers dus niet snel daarmee gaan rijden, ondanks dat het een super copy is van wat er al rondreed;).
     
  3. drift-junkie

    drift-junkie

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    1.837
    Tegenwoordig lijken alle chassis veel op elkaar, zelfs al lijken ze visueel anders te zijn, is het qua geometrie redelijk hetzelfde (standaard), al moet ik erkennen dat bij de T4 er kennelijk een andere geometrie programma gebruikt wordt??? De systemen van demping (shocks + springs) liggen niet allemaal op 1 lijn, en dat is toch wel een heel belangrijk onderdeel op de auto!!

    Belangrijk is om bij jezelf na te gaan hoeveel tijd je er aan wil besteden, een onbekend chassis kost misschien heelveel tijd om hem goed te krijgen, ook de hele onderdelenwinkel die nodig is om het allemaal uit te proberen, loopt aardig in de papieren (zeer hoge kostenpost). Met een beetje support van internet, collega-rijders voor setups, en met een beetje lenen van spurs, pinions, veren, niet alle shock oliën hoeven aan te schaffen, enz, bespaar je echt enorm veel geld, dan moet het prijsverschil wel echt heelveel wezen om het tot “beste koop” uit te roepen, en dan is nog maar de vraag of "jij" wel de kennis bezit, om het allemaal tot "optimaal" uit te pluizen!!

    Met een XRay wordt je momenteel doodgegooid, Tamiya lijkt in populariteit iets afgenomen te zijn, beide misschien niet 1 van de goedkoopste chassis, maar als je na aanschaf gericht de nodig materialen kan aanschaffen, bespaart dit je enorm veel geld. Meteen een redelijke setup erop dankzij de support van je clubrijders, en je kan je gelijk concentreren op je het rijden…hierdoor minder schade, meer fun omdat je sneller mee kan komen, sociaal ook meer verwantschap met je merkbroeders!!

    Een onbekend of iets minder populair chassis, kan zelf beter zijn dan de gevestigde orde, promotie, gesponsorde (club)rijders, winkels die een bepaald merk veel/graag willen verkopen, bepalen de populariteit van een bp merk/type auto. Wanneer een chassis/type/merk massaal vroegtijdig gedumpt wordt door (club)wedstrijd rijders, dan wordt het wel effe oppassen!!!
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2014
  4. patrickjo

    patrickjo

    Lid geworden:
    1 jan 2006
    Berichten:
    400
    Locatie:
    Roosendaal
    Of Serpent Eryx

    Ook een zeer goede auto.
    Auto is snel en makkelijk te rijden en makkelijk in onderhoud.

    En onderdelen zijn ook makkelijk verkrijgbaar.
     

Deel Deze Pagina