Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ongelovelijk! Geweldig gemaakt Kristof, nu maar hopen op een rustig seizoen, dan ben je niet te verslaan.
Da's fraai dan, wie was hier het eerst, jij of hij? De gebruikers kunnen er wel wat aan doen door ALLE alter-ego's te plonken in iedereen er in elke discussie op te attenderen. Waardeloos hufter gedrag.... Soms reageert hier een persoon die diverse accounts heeft ... ... echter het schijnt moeilijk te zijn hier wat aan te doen. Ik heb daarom in overleg met Robert mijn naam veranderd. ...
Bij een hogere vleugelbelasting zullen de eigenschappen meer verbeteren dan bij een toestel met een grotere koorde (Reynoldsinvloeden zijn groter bij lagere Reynoldsgetallen).
Misschien wel een nadeeltje bij turbulentie dat het profiel iets dunner is.
Bas
thermiek draaien deed hij zelfs ook , daar had ik een klein beetje bang van omdat hij een smalle vleugel heeft
Hoi Yves,
De prestaties van een profiel worden beter als het Reynoldsgetal hoger wordt.
Bij lager Reynoldsgetallen is de invloed van een verhoging groter dan bij hoge Reynoldsgetallen. Er is dus sprake van een verminderende meeropbrengst.
Een toestel met een smalle koorde zal hierdoor meer baat hebben van een verhoging van de vleugelbelasting dan een toestel met een brede koorde.
Bas
@ Kristof1 gefeliciteerd met je geweldige maiden, schrijf aub nog verdere vliegervaringen of nog beter een youtube video ( zonder muziekanders kan ik hem weer niet afspelen:sniper:GEMA)
Groetjes Domi
vandaag nog wat gegooid met de xxlite , deze keer waren de condities geheel anders.
veel wind dus een heel andere situatie.
ik had 30 en 45 gram balast gemaakt maar had de indruk als het erg hard begon te waaien dat 45 niet genoeg was , het was zo , vond het geen nadeel dat extra gewicht maar hij kwam toch beter tegen de wind met 45 gram .
mijn ram 3 die me gisteren een teleurstellende 55meter toonde was me vandaag beter gezind, 67meter max enkele 66meters en gemiddeld zo'n 63-64 denk ik.
de ailerons zijn nog niet afgetaped, het kapje is een stukje wc rol(past niet eens mooi erop) momenteel en de aansturing van de rollen loopt langs buiten, dat moet beslist wat minder "draggy" kunnen denk ik.
omdat ik zo overtuigd ben van het concept zit er wel een aangepaste staartset aan te komen
-kristof-
Kristof,
Wat ga je aan de staartset aanpassen? Gevoelsmatig lijkt me het huidige kielvlak me redelijk goed maar lijkt het stabilo ietwat aan de grote kant.
Ik sluit me aan bij Yves dat dit project ZEER innoverend is. Dat vond ik ook al bij de bouwmethode die je voor de Helios ontwikkeld hebt. Mooie is dat die bouwmethode perfect bruikbaar is voor dit concept.
Jammer dat de verschillende loggers zo'n groot verschil aangeven, maar zelfs uitgaande van de meest negatieve logger zijn de hoogtes zeer goed, hopelijk komen er nog wat meters bij als het stabilo wat kleiner is, de kap wel aansluit, de flaps zijn afgedicht en de stangen voor de aansturing zitten waar ze horen. Een vleugel die wat stijver is op buiging geeft mogelijk ook nog een metertje extra.
Bas
Kristof,
Zouden de D47 passen in de vleugel ?
Waarom dan niet proberen op 2s lipo en d47?
PeterPe
peter ,
ik zet gewoon een 2s lipo op de futabas dat er nu inzitten , geen probleem , de hyperions kunnen dit ook aan hoor . heb al verhalen gelezen va,n mensen die al jaren deze servo's op 2s zetten en verontwaardigd waren te lezen dat bij f3k iedereen een regulator gebruikt.
de vleugel is uiteindelijk 7.55mm dik , neem dat je achter de ligger moet zitten en de servo is dan nog 30mm lang , daar is de vleugelk zo'n 4a5 mm dik schat ik ..., echt niet te doen dus...
volgende word aangestuurd zoals bij de flow , alles in de romp , wat lastig om te bouwen vind ik maar men vleugel moet er toch nooit af..
-kristof-
-kristof-