Yacht Mary

Ik wil een Nederlands scheepsmodel maken. Nu heb ik een kit gekocht. Dit is het jacht Marie.

0.jpg

Hallo collega's!
Ik heb een vraag over de structuur van het jacht.
Op de tekening staat geen cabinedeur. Er zijn geen deuren in de constructor.
Ik denk dat dit een vergissing is.
Dus?
image_2024-07-26_23-02-43.png

Voor zover ik weet is de deur in de opbouw aan de achterkant verstopt in de wand met versieringen, je zou hem niet herkennen als deur in elk geval. De opbouw in het midden geeft licht in de ruimte eronder, maar is niet toegankelijk vanaf het dek.
Dit is althans het geval bij het statenjacht waar ik aan heb gewerkt, en ook bij het statenjacht Utrecht.

Voor zover ik weet is de deur in de opbouw aan de achterkant verstopt in de wand met versieringen, je zou hem niet herkennen als deur in elk geval. De opbouw in het midden geeft licht in de ruimte eronder, maar is niet toegankelijk vanaf het dek.
Dit is althans het geval bij het statenjacht waar ik aan heb gewerkt, en ook bij het statenjacht Utrecht.

Dankje voor het antwoord. Ik begreep het van de opbouw aan de achterkant. Ik zal de deur maken.
In het midden heeft u een onderingang nodig?
Binnen een deck maken? Kun je het ruim zien?

Binnen een deck maken? Kun je het ruim zien?
Bij mijn model is er inderdaad een dek onder de opbouw, maar door de ramen zie je niet zoveel (zie de foto). Er is elders een ingang naar beneden, in mijn geval naast de opbouw in de vorm van een trap. Zie de foto.
WhatsApp Image 2024-07-27 at 08.15.50_036c951d.jpg

Hierbij een foto uit de tekeningen van de Utrecht. Je ziet rechts nog een hekwerk om de trap heen.

WhatsApp Image 2024-07-27 at 08.24.13_38d52326.jpg

En een tekening van ing. Baay:

WhatsApp Image 2024-07-27 at 08.24.13_daf7eb5e.jpg

Bij die laatste zie ik geen trap overigens.

Back