Yak-11 info

Ik ben op zoek naar een kit van een Yak-11, voor mijn DL111 motor. Heb al eens wat zitten rondkijken,maar vind er niet direct een. Hebben jullie soms info wie er een kit fabriceerd?

in de FMT stond er een:
Motorflug FMT Yak 11 "Czechmate" in 1:4 Klaus Svancara 05 / 2007 (S. 38 )
Volgens mij werd deze gevlogen met een dikke Moki ster motor. Weet alleen niet of dit een kit was. Volgens mij wel.

Dat is inderdaad een prachtig model,nu vraag ik mij af, zou een 111cc boxer mooi onder de motorkap passen? (moest iemand me de diameter van de cowl kunnen vertellen :D

ik zit al een tijdje op die kist te azen, en nu ik gisteren een elektrische figuurzaag aangeschaft heb is er weer een reden minder waarom ik hem niet zou bouwen...

eerst maar eens de rest van mijn kisten in orde zien te krijgen en het vliegen goed onder de knie krijgen...
:yes: Dors Dora Dora :yes: ;-)

Wel geen model maar wat een geluid ................... :mrgreen:

Was gisteren genieten op Oostwold airshow :yes: :zon:

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Die Lavochkin La-7 lijkt me ook wel wat hoor :D heeft veel gemeen met de yak11. Nog een vraagje, als ik die plannen download(pdf formaat) moet ik die dan naar 100% brengen,en dan heb ik de juiste grootte? klopt dit? heb geen ervaring met bouwen via pdf bestanden :cool:

Nog een vraagje, als ik die plannen download(pdf formaat) moet ik die dan naar 100% brengen,en dan heb ik de juiste grootte? klopt dit? heb geen ervaring met bouwen via pdf bestanden :cool:

Klopt!

Deze pdf gewoon uit laten printen door een kopieershop bij jou in de buurt. De gehele tekening is 1/1 en na printen kan je er zo van bouwen. Open hem eens in adobe reader en check het papierformaat dan zie je het wel.

gr. Teus

prachtig, maar dingen zoals motorkap en canopy,kan ik die kopen, of moeten die ook zelf gemaakt worden..vind het niet zo direct op de site

prachtig, maar dingen zoals motorkap en canopy,kan ik die kopen, of moeten die ook zelf gemaakt worden..vind het niet zo direct op de site

Niet zo snel klikken :sleepy: Rustig alles doorlopen op die website en dan kom je DEZE link tegen ;)

Hieronder zie je een screenshot van het eerste vel, dan zie je hoe groot hij wordt met printen :mrgreen:

full

Laatst bewerkt door een moderator:
en als je nog beter had gelezen had je gezien dat je de motorkap in glasvezel kan bestellen, van de canopy weet ik niet meer uit mijn hoofd of die nu wel of niet leverbaar was.

maar die motorkap kan ook uit bals gemaakt worden, staat allemaal op de tekening.

Het zal de La-7 worden :D zal me waarschijnlijk behelpen met de laser gesneden onderdelen,is allesinds een pak werk gespaard. En inderdaad,wat een beest van een vliegtuig :cool: .ze raden aan vanaf 62cc,dus de 111cc moet zeker voldoende zijn :) . by the way,kan iemand me soms het telefoon nr van Harofly sturen? vind het niet terug op hun site,maar zou hen willen contacteren ..

Nog een vraagje,welke 3 blads prop zou het best passen op mijn DL111, ik zat te denken aan een 26x12 3blads,is dat ok?

Back