Yak 54 profile .40

Heey:)
Ziet er echt cool, uit.
Kwil er ook een maar ik moet toch nog ff wachten tot ik mijn andere kist afheb,dus dat komt goed uit.

Mzzl

26-02-2008 een avondje gebouwd, nog wat verder geschuurd en hier en daar nog een latje ingelijmd. Ook ff het landingsgestel bevestigd.

DSC00719.JPG

DSC00717.JPG

01-03-2008 deze middag eventjes gebouwd. Het gaat nu lang niet meer zo snel, we hebben wat geschuurd even de rolroerscharnieren pas gemaakt. en hier en daar nog weer wat gelijmd.

DSC00720.JPG

DSC00722.JPG

DSC00723.JPG

Heey,
Zouden jullie volgende keer dat je foto's maakt ook ff een plaatje schieten van jezelf met die kist in je handen, das namelijk een mooie afmetings indicator (dat woord krijg je als je engels gewend begint te worden)

Bedankt Steven (uit Australie)

02-03-2008 deze middag weer even gebouwd, nog steeds veel schuren. en de tank alvast pas gemaakt. Ook een foto van hoe de servo's in de staart komen en we zijn begonnen de achterlijsten te folien zodat we de scharnieren ook kunnen lijmen.

DSC00726.JPG

DSC00727.JPG

DSC00728.JPG

04-02-2008 een avondje gebouwd. Niet echt veel opgeschoten, we hebben eerst meer materiaal nodig om te bouwen. We hebben wat stukken tussen de scharnieren gefolied.

DSC00729.JPG

Het is wel fijn dat je met z'n 2en bouwt, dan kan de een repareren wat een ander kapot maakt :p

DSC00730.JPG

06-03-2008 Deze avond eerst even gewinkeld en daarna gebouwd. Achter door de romp hebben we al kabels getrokken voor de servo's. En nog wat gefolied en al wat servo's ingeschroefd.

DSC00732.JPG

DSC00733.JPG

DSC00734.JPG

DSC00735.JPG

Heey,
ziet er zeer goed uit!
kben echt beniewd naar het eindresultaat.
enne wat voor servo's gebruiken jullie?
gewoon standaard of met iets meer power?

Mzzl Steven

@ stebanos

Ik denk niet dat we zelf bij op de foto gaan, dan lijken de vliegtuigen meteen een stuk minder mooi met zulke goddelijke modellen bij op de foto.

Er zitten standaard servo's op rol en op de staart wat sterkere, want het zijn redelijk grote roeren, vooral richting. Ik denk dat je daar zo'n 5 a 6kg servo voor nodig hebt. Wij hebben er 11kg servo's op omdat deze goedkoop zijn en omdat we er goede ervaringen mee hebben (tower pro), deze servo's zitten niet op rol omdat ze ook 10g zwaarder zijn dan standaard servo's. Op gas zit een redelijk kleine servo maar ook niet te klein, een mini servo wat ook in een shocky zit, rammelt kapot. Er zit nu een hitec HS81 op gas. Ik wilde een robbe fs502 maar deze was niet zo snel te verkrijgen. Het was ook de bedoelling dat we dit soort spul op de beurs in dortmund zouden halen maar dan zouden we 5 weken zonder werk zitten. We hebben ook al folie gehaald maar dat wordt nog een verrassing welk kleuren schema het wordt. Ik kan wel zeggen dat we ons goed hebben laten inspireren onder het bouwen.

kan makkelijk, zon microservo op het gas. zoveel kracht komt er toch niet op te staan. alleen krijg je dan geen probleem dat de uitslag wat minder is i.v.m. een korter servoarmpje??

ziet er mooi uit het kan niet anders als goed vliegen:p en kracht ga je ook genoeg hebben met die irvine:p

@ robert

Een mini servo kan de kracht idd wel aan, maar uit ervaring blijkt dat zo'n servo op den duur speling krijgt door de hevige trillingen van de motor. Daarom wilde ik ook graag een fs502 want deze heeft carbonite gear, deze hebben slijtvaste tandwielen.

08-03-2008 We zijn druk aan het bouwen geweest onder het genot van een paar biertjes. We hebben de stuurstangen gesoldeerd. behalve die van het gas want we hadden nog geen kunststof kwiklinks.

DSC00753.JPG

DSC00754.JPG

11-03-2008 Een avondje gebouwd. Wat servo's gemonteerd en de kabels gesoldeerd. De achterste servo's moesten eerst uit elkaar gedraaid worden om ze te kunnen monteren.

DSC00756.JPG

DSC00757.JPG

Back