Yak 55 Flight flex van Great Planes MAIDEN 27-12

Met die motor moet hij goed kunnen vliegen, zeker als je een 3s pakket gebruikt, zoals je ook uitgezocht had. Hij levert dan volgens de specs 718 gram, waarmee je dan dus een 2:1 power-to-weight ratio zou hebben. Ruim voldoende dus.

Ik zou wel kijken of je niet een 1500 mAh 3s pakket kunt regelen. Met 1000 mAh kun je ook wel vliegen, maar als je uitgaat van een gemiddelde van ~12 A gemiddeld, dan kun je daar dus iets van 5 minuten mee vliegen.

Hee bedankt voor de reacties en links!

Blijkt dus ook erg goed te vliegen met de brushed setup, scheelt dus weer een motor+regelaar!

Ik neem aan dat een rondo regelaar geen lipo-cuttof heeft? Moet ik dus een liposaver kopen.

Doordat ik nu wat meer geld kan uitgeven ga ik idd een 1500mah accu kopen.

Mvg Jesse

Jaaa ik heb hem :D

De yak 55 flight flex van Great Planes.

Ik vind de afwerking van de vleugel echt heel mooi, de romp weer wat minder, en ik ben ook bang dat het ritsje kapot zal gaan.. Maar dat zien we nog wel!

Mijn eerste vraag is:

Zal ik meteen een borsteloze motor kopen of eerst de brushed motor opmaken? Ik moet voor beide opties nog een regelaar kopen.

Tweede vraag: Kan ik nu ik nog aan het bouwen ben verstevigingen aanbrengen op de romp? Ik heb van verschillende mensen gelezen dat deze nog wel eens wil breken.

Er zit idd geen regelaar bij, ik had het verkeerd gezien bij Quartel, excuus daarvoor.

Ik verwacht in ieder geval veel leuke vluchten met mn nieuwe aanwinst :D

Mvg Jesse

Hee, Die vliegt net als die yak waar ik het over had! Bij rctechnics was hij alleen een stuk goedkoper geweest! Als regelaar kun je die borstelregelaar van 9,50 van rctechnics kopen. Die mag 25A hebben! Heb ik ook op m'n yak zitten. Pas alleen op dat hij sneller stuk gaat als je verwacht!

Naja een stuk goedkoper... de verzendkosten zijn ook weer 7 euro voor zo'n groot pakket, en dan ben ik in totaal 2 euro goedkoper uit bij rctechnics...

+ het bonustegoed dat je bij Quartel krijgt.

Ik neem de regelaar van 16,50 bij rctechnics omdat die een lipo cutoff heeft en dat vind ik wel belangrijk.

Mvg jesse

Net een bericht vna Rctechnics gekregen dat alles is verzonden!

Waarschijnlijk dus morgen in de brievenbus en dan is zondag de maiden :D

Ik heb ondertussen heel wat slechte ervaringen gelezen over deze yak, helaas dat ik deze nu lees.

Veel mensen zeggen dat de rom gaat scheuren. Ik zie nog wel wat er gebeurd. En als deze kapot is koop ik het kleinere broertje vna de YAk 55 flightflex.

Mvg jesse

Zo hij is nu helemaal vliegklaar.

440 gram weegt hij in totaal met accu. Is wel redelijk toch?

Hij gaat in ieder geval recht omhoog uit mn hand.

Deze week de maiden (of anders in de kerstvakantie)

Mvg jesse

Hee Jesse,

Waarom geen interesse???

Omdat er niet gereageerd wordt wil het niet zeggen dat er ook niet gelezen wordt.

Je moet eens kijken hoe weinig reakties wij soms krijgen op onze draadjes :-(
En dan ineens reageert iedereen weer :-)

Nee hoor lekker laten staan en gewoon verder blijven posten.

Succes.

Grt,
Berto.

Nadat ik een foto gemaakt had hield de camera ermee op....

Hier alvast die ene foto:

DSC01676.jpg

Nou doe dan maar verslag van de maiden.
Of is het daar nu te mistig voor?
Ik heb ook een vliegtuig dat al twee weken staat te wachten.
Eerst blijft het stormen.
Dan is het mooi weer maar moet ik werken en is het donker als ik thuis kom.
Nu heb ik tijd maar is het mistig.
Ik heb uit verveling al weer bijna drie cdrom motoren gebouwd. :mrgreen: :)

Nou dat mistige valt mee, maar de kerstdagen zijn aangebroken en dan komt familie op bezoek etc..

Ik mag dus niet vliegen van mijn ouders omdat ik erbij moet blijven.

Vandaag mischien wel de maiden, want rond 3 uur vertrek ik naar Otterlo (een plaatsje bij een grote heide) naar mijn oma toe voor kerst.

Ik hoop dat ik voor 4 uur daar ben zodat ik nog even een vluchtje kan maken voor het donker.

Ik post wel als het gelukt is!

Mvg Jesse

@jesse:

Jij je zin, ik heb het gelezen :wink:

Je kan beter vliegen waarneer je er de tijd voor hebt. HEt is een maiden dus.......

Ook baal je als je niet nog een keer kan vliegen na de maiden!

HAd ik ook. Bij mij zaten er te slappe bandjes om de propsaver dus moest ik stoppen en naar huis :evilbat:

Back