Dan heb ik nog wel een vraag. Waarom? Als ik een lipo in de chemobox gooi, of bij de stort tussen de andere accus gooi is er toch niets aan de hand? Waarom al de moeite.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Wat doet dat met je lipo ?
Zout water is daar een onderdeel van maar bepaald niet het enige.
Omdat ze ook bij de stort het niet leuk vinden als de zaak in de fik gaat. Voor alle accu's geldt dat ze die het liefst inactief aangeleverd willen hebben. Elke accu waar nog energie in zit is een potentieel gevaar. Bij het afval breng station hier is er al een paar keer een fikkie in de accu opslag geweest. Ook Lipo's die "versleten" zijn bevatten nog voldoende energie om een brandje te veroorzaken. Zo ook een oude accu uit een auto. Het waren meestal die dingen waar de problemen mee zijn ontstaan. Ook al is die accu voor de auto versleten bij een kortsluiting kan hij toch open barsten en dan loopt het zuur overal heen.Dan heb ik nog wel een vraag. Waarom? Als ik een lipo in de chemobox gooi, of bij de stort tussen de andere accus gooi is er toch niets aan de hand? Waarom al de moeite.
Dat betekent dat je ze echt helemaal leeg trekt, en dat is voor de levensduur niet zo goed. Advies is om ze tot ongeveer 80% leeg te trekken. Aangezien het 6000mAh packs zijn moet je even uitkienen hoe lang je kunt rijden zodat je ongeveer 4800mAh bij kunt laden.De accu braait nog steeds mee maar ist laats weer een stuk boller geworden, ook lijkt de capaciteit afgenomen te zijn, hij lade eerst op tot 5950 en nu nog tot 5300mah,
Dat betekent dat je ze echt helemaal leeg trekt, en dat is voor de levensduur niet zo goed. Advies is om ze tot ongeveer 80% leeg te trekken.