yes yes mijn maiden met de Boomerang

Hoi Allemaal,

Vandaag 24-04-2008 was het dan eindelijk zover dat mijn Boomerang met een Wren 54 het luchtruim koos.

Met de vriendelijke hulp van Ger werd een tijd geleden de boomerang eens goed door hem bij hem thuis nageken en het nodige afgesteld en ik ging toen naar huis om het nodige nog te veranderen, onder andere moest ik de wielpoten kompleet overnieuw maken, maar dat was geen probleem op mijn draaibankje.

14 dagen geleden kwam Ger naar Apeldoorn om de turbine te laten draaien en de ecu af te stellen en ook verdere dingen nog eens grondig te inspecteren, alles was toen in orde en kon er dus een afspraak gemaakt worden om te maiden en dat werd dus 24 April.

Ger deet de start en landing en ik nam telkens de zender over, om de kist verder te vliegen en dat verliep allemaal zonder problemen die dag en gingen we met een goed gevoel en een grote glimlach naar huis.

Toch nog wel even 6 vluchten gemaakt die dag toppie gewoon

Hieronder nog de laatste controle door Ger
sv401034rj9.jpg

Hieronder Ger aan het invliegen en afstellen
sv401032ky4.jpg

En hieronder de trotse eigenaar van de Boomerang
jaapgaasbeek014jp8.jpg

Bij deze wil ik Ger heel hartelijk bedanken voor de hulp enz enz, die ik van hem heb gekregen

Ger je bent een TOPPERTJE

Op naar de volgende vlucht, dan zal ik de Boomerang zelf de lucht in sturen en landen, moet lukken, de kist vliegt namelijk toppie.

Vriendelijke Groet Jaap

Laatst bewerkt:
Jaap , prachtig om te zien ,en Ger ,fantastisch voor de hulp die je geeft.

Veel vliegplezier,

Martin.

@Tom / Freek / martin

Bedankt voor jullie felicitaties en ja die Ger is echt een toffe kerel een kerel waar je graag een biertje mee gaat drinken en daarvoor natuurlijk even vliegen met hem.

vriendelijke groeten Jaap

Laatst bewerkt:
zo gefeliciteerd JAAP ik heb inmiddels alles al van je gehoord hoe het allemaal ging

het ging perfect daar moet de rest nog maar aan tippen
je ging mooi laag en recht vliegen

groeten Martin Martens

Laatst bewerkt door een moderator:
:thumbsup: :thumbsup: :proost:

Ik had het al van je gehoord Jaap, nogmaals proficiat, héél goed bezig jullie, welkom bij de jetters!

Nu lekker wat oefenen en kist tot je laten komen maar da gaat wel goedkomen.

Cheers,
Gerald

Hallo Jaap en Ger,

Prachtig toestel, hele mooie kleurcombinatie en ziet er erg strak uit.
Ik ga het in de toekomst net zoals martin op de grond zoeken (micropulling), maar vliegen is toch ook wel leuk zo te zien. Nou nog veel uren vliegplezier gewenst.

Groetjes,
Richard

Heej Jaap,
ook van deze kant (nomaals) gefeliciteerd.
volgendekeer wel ff filmen he?:proost:, en vooral veele goede landingen toegewenst.
groeten Gertjan

@Martin

Bedankt voor je berichtje hier, jammer dat je moest werken aanders was jij zekers bij die maiden aanwezig geweest, maar er komen meer vliegdagen.

@Gerald

Bedankt voor je berichtje hier, jij was 1 van de eerste die weet had van de geslaagde maiden, toch wel erg handig dat sms gedoe, was wel erg gaaf je smsje die je terug stuurde naar mij, Ger en ik lagen in een deuk en leuk dat je vertrouwen in mijn kunnen hebt.
Ik ga je zien !!!!!!!!!

@Richard

Ook jij bedankt voor je leuke reactie hier, ik wil al de hele tijd eens een kijkje nemen bij de pullers en telkens komt er wat tussen, nu ook weer wilde op 30 april naar Heerde heeft mijn mop weer wat anders bedacht en ja soms moet ik ook aan haar willen toegeven.
Maar komt goed, ik ga zekers een kijkje bij jullie pullers doen.

@Gertjan

Bedankt voor jou reactie hier, jij wist als 2e van de goede geslaagde maiden hihihi laat men mop het ma niet lezen hier, die wist het pas toen ik thuis kwam hahaha. Jij mag de volgende keer filmen wij hadden er even geen tijd voor en ook niet de goede digicam bij ons.
Wordt tijd dat we elkaar weer eens gaan ontmoeten is altijd gezellie met je en ik kan je die Boomerang echt aanbevelen als trainer.

Vriendelijke Groeten Allemaal Jaap

gefeliciteerd, en ook een mooie kist, er was er ook zoeen bij ons op de fly-in 2007 :D

bijgaand nog wat foto's van dat model:

img0709021059en1.jpg

img0709021100cq6.jpg

img0709021117xf1.jpg

Jaap

Van harte met je toestel dat je er maar veel plezier mee mag hebben
ene 25 mei rozenburg jetmeeting kan ik je op de lijst erbij schrijven ;)

grt
michel

Hey Japie,

prachtig dat de grote stap gezet is, nu kun je echt niet meer terug. Je zal het ook niet meer willen zeker he ?

Nou je zult wel raden dat ik hartstikke jalours maar ook enorm trots op je ben.

Jammer dat er momenteel een jet stop is in onze club, het begint bij mij ook best te kriebelen.

En nu rustig verder oefenen naar de eerste solo.

GOE BEZIG MAN.

Heel effe :offtopic:....,

Jammer dat er momenteel een jet stop is in onze club
Lijkt wel een beetje trent in heel nederland te zijn......niemand wil ze door de week hebben maar owee.....als er een demo gevlogen moet worden ben je de eerste op de lijst.......

Héél erg jammer.........

wat is hier de reden van dan? geluidsproblemen?
ik hoor persoonlijk liever het brullen van een turbine dan het(vaak) jankende geluid van 2 takt motoren

geluid heeft er bij ons niets mee te maken, meer paniekvoetbal van vorig bestuur en bepaalde instanties.

Meeste "genoemde" reden zijn vaak:
(al dan niet of je het er wel mee eens bent.....)

- Ze gaan té snel
- Turbines zijn gevaarlijk
- Brandgevaar ivm grotere hoeveelheid brandstof
- Verstoring voor andere vliegers in de club
- Ze gaan té hoog
- Omgeving zal het wel niet accepteren....
.....en ga zo maar door.

Sommige items valt huis wel wat voor te zeggen maar is dan aan de club om goede regels te stellen vind ik.....en niet koppen in het zand steken door ze dan maar te weren.

Grtz,
Gerald

en sommige van die redenen zijn terecht, maar het is zoals je zegt, het is aan de club om duidelijke regels te hebben maar wat doe je als het reeds te laat is ? Hoe zet je een lastige situatie terug recht als je tegen de overheid moet opnemen ?

Back