yes yes mijn maiden met de Boomerang

Meeste "genoemde" reden zijn vaak:
(al dan niet of je het er wel mee eens bent.....)
- Ze gaan té snel
Oh ja, ik ken electromodellen en ja ook brandstof modellen die sneller zijn.

- Turbines zijn gevaarlijk
Die prop voorop niet dan?

- Brandgevaar ivm grotere hoeveelheid brandstof
wat is veel? sommige brandstofvliegers hebben meer brandstof mee op een vliegshow.

- Verstoring voor andere vliegers in de club
Die vliegen zeker steeds alleen, moeten ze eens leren om samen met anderen te vliegen.

- Ze gaan té hoog
Dat doen allen zwevers en aanverwante modellen, zo is er hier in de buurt een club waar men niet meer mag zweven en vliegen met aanverwante modellen, huckepack en slepers. (bericht is overigens uit 2de hand)

- Omgeving zal het wel niet accepteren....
horen die het nog wel......alhoewel, ik woon op 600 meter van het modelvliegveld en bij oosten (duitse) wind hoor ik de brandstofmodellen thuis wel, bij westen (belgische) wind vrijwel niet.

.....en ga zo maar door.

en zo kunnen we idd wel lang doorgaan.

Bij ons staat in het regelement dat pulsjetmotoren niet zijn toegestaan, en dat is door het vorige bestuur dusdanig uitgelegd dat turbines ook niet mogen. Op dit moment moeten we bekijken hoe we dat als nieuwe bestuur samen met de leden gaan afhandelen. Mocht het zo zijn dat dit een van de beperkingen van de overheid (gemeente) is die wij hebben dan is er helaas niets aan te doen. Zo niet, dan moeten jullie met de turbines binnen ons vlieggebied kunnen blijven en dat is een halve cirkel van 250 meter doorsnede gezien vanuit het centrum van ons veld, en dat geld voor alle modellen. En natuurlijk binnen de door de overheid opgelegde geluidseisen blijven.

Dit wilde ik jullie niet onthouden, een eigen ontwerp en bouw van een jet door een Oostenrijker, geweldig toch.

ksd_spunkaroo.jpg

Rookie05_039.jpg

http://members.aon.at/spunki/ksd_spunkaroo.wmv

mooi mooi mooi!!!!

alleen lijkt het me erg vervelend om dat karretje aan de andere kant van het veld te gaan halen elke keer.. en dan hebben we het nog niet gehad over een groep vogels die het als skelter kunnen gaan gebruiken terwijl jij vrolijk staat te vliegen ;):p:D

Och dat karretje ophalen is niks vergeleken bij het slepen van je zooi naar de pits, dus is dat ophalen van dat karretje geen probleem en wat betreft die vogels, welke vogels?? de jet is er eerder als dat karretje toch!! hihi

Ma wel gaaf dat jet vliegen

Groet Jaap

Ger je bent een toppertje

Yes Yes vandaag 19-05-2008 weer ff gevlogen met men babyboomerang wel harde en koude wind, dus tranen in de ogen, snotterbelletje en af en toe had de wind de greep op de boomerang, dus dan leer je ook gelijk te corrigeren.
Het rare wat ik vond, dat ik het gevoel had dat ik storing had, maar dat was niet zo, de harde wind was de oorzaak, maar je leert er wel vliegen door.

Jammer genoeg kwam ik er niet aan toe om zelfstandig te starten en te landen, daar was de harde wind de oorzaak van, volgende keer beter zal ik ma zo zeggen.

Ook was het even lachen omdat ik de boom even kwijt was, doordat ik hem te ver doordraaide, ik corrigeerde de boom snel, maar Ger was ff net iets sneller, dus daar stond ik te sturen zonder zender hahahahahaha, Ger legde de kist weer vlak en gaf de zender weer over aan mij en zei zo nu mag u weer, hihihi lachen toch.

Ook grappig was vandaag dat Ger zei tegen mij onder het vliegen, van hoe ziet er een horizontale rol er ook al weer uit, nou ikke gelijk de knuppel vol rechts en daar ging die gelijk een rol dus, zo zei ik dus tegen Ger en Ger die heerlijke grijns gelijk op zijn smoeltje kijk dat is dus modelvliegen en elkaar helpen en je kunnen doorgeven aan anderen, dat is dus hobby, gaaf toppie gewoon.

Het was weer een heerlijke vliegdag vandaag en erg gezellie met je Ger en soms vergaten we om te gaan vliegen doordat we lekker zaten te lullen over alles en nog wat en soms stopte we niet eens de turbine en tankte we onder het draaien en gingen we weer vliegen, dat heet vlieguren maken, vliegervaring opbouwen enz enz de echte tubinevliegers hier kennen het wel, denk ik/ hoop ik.

Ger nogmaals bedankt voor je hulp vandaag en je gezelligheid toppie van je.

Vriendelijke Groeten Jaap

Laatst bewerkt:
Als je nog eens een doorgeef vliegdag gaat maken, laat het me tijdig weten, misschien heb ik dan toevallig wel een vrije dag, dan kan ik wel een paar km voor rijden.

groeten en goed bezig man.

Peter

Back