T
Theo Coenen
Guest
Oh ja, ik ken electromodellen en ja ook brandstof modellen die sneller zijn.Meeste "genoemde" reden zijn vaak:
(al dan niet of je het er wel mee eens bent.....)
- Ze gaan té snel
Die prop voorop niet dan?- Turbines zijn gevaarlijk
wat is veel? sommige brandstofvliegers hebben meer brandstof mee op een vliegshow.- Brandgevaar ivm grotere hoeveelheid brandstof
Die vliegen zeker steeds alleen, moeten ze eens leren om samen met anderen te vliegen.- Verstoring voor andere vliegers in de club
Dat doen allen zwevers en aanverwante modellen, zo is er hier in de buurt een club waar men niet meer mag zweven en vliegen met aanverwante modellen, huckepack en slepers. (bericht is overigens uit 2de hand)- Ze gaan té hoog
horen die het nog wel......alhoewel, ik woon op 600 meter van het modelvliegveld en bij oosten (duitse) wind hoor ik de brandstofmodellen thuis wel, bij westen (belgische) wind vrijwel niet.- Omgeving zal het wel niet accepteren....
.....en ga zo maar door.
en zo kunnen we idd wel lang doorgaan.
Bij ons staat in het regelement dat pulsjetmotoren niet zijn toegestaan, en dat is door het vorige bestuur dusdanig uitgelegd dat turbines ook niet mogen. Op dit moment moeten we bekijken hoe we dat als nieuwe bestuur samen met de leden gaan afhandelen. Mocht het zo zijn dat dit een van de beperkingen van de overheid (gemeente) is die wij hebben dan is er helaas niets aan te doen. Zo niet, dan moeten jullie met de turbines binnen ons vlieggebied kunnen blijven en dat is een halve cirkel van 250 meter doorsnede gezien vanuit het centrum van ons veld, en dat geld voor alle modellen. En natuurlijk binnen de door de overheid opgelegde geluidseisen blijven.