You Tube Films Rolf's Achterhook RC Video

Discussie in 'Model truckers' gestart door trialrolf, 11 jul 2020.

  1. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.379
    Locatie:
    Achterhoek
    Zelfde zender is geen noodzaak. Laten we eerst maar eens kijken hoe het met 4 man gaat. Inderdaad heeft niet iedereen een Beier maar we hebben dit niet club breed uitgerold. Hoeft wat mij betreft ook niet en is ook niet ons doel.
     
  2. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.379
    Locatie:
    Achterhoek
    En hier deel 1 van de open dag bij onze club! Zoals gebruikelijk abonnement, duimpjes, commentaar etc etc alles is welkom!

     
  3. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Rolf ,

    Weer een mooi filmpje

    SMILEY FILMT.05 - kopie - kopie - kopie (2).jpg

    Dit is weer een dikke duim waard.

    DUIM OMHOOG 1.jpg
     
  4. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.379
    Locatie:
    Achterhoek
    Toch ook maar een film in deze serie gemaakt!

     
    modelbouwer vindt dit leuk.
  5. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.379
    Locatie:
    Achterhoek
    Deel 2 van de open dag van MBV De Nijverheid ook weer online!

     
    modelbouwer vindt dit leuk.
  6. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Rolf,

    Weer een mooi filmpje geworden !
    [​IMG]

    Het gaat bij de Nijverheid ook steeds beter, meer VOLVO trucks op de rij-baan.

    Ook hier voor jou weer een dikke duim.

    [​IMG]
     
  7. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.379
    Locatie:
    Achterhoek
    Hallo Modeltruckers en diegene die het willen worden!. Als jullie al bouwen maar aan rijden nog niet zo toekomen dan zou ik eens een dagje Zeeland willen adviseren. Daar krijg je het virus wel te pakken!

    Hier deel 1 van de film die ik heb gemaakt. Denk dat het wel 3 delen gaan worden!

     
    ozy, modelbouwer en VOLVO FH 16 750 vinden dit leuk.
  8. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Rolf,

    Weer een mooi filmpje gemaakt bij de RC Zeeuwse Vlaamse Truckers Groep in Clinge.
    SMILEY FILMT.05 - kopie - kopie.jpg

    Duimpje.

    DUIM OMHOOG 1.jpg
     
  9. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.379
    Locatie:
    Achterhoek
    Hier is deel 2 van ons gastrijder avontuur in het verre Zeeland!

     
    ozy en modelbouwer vinden dit leuk.
  10. Trilliwilli

    Trilliwilli

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    984
    Locatie:
    Zuid Holland
    Wel leuk Rolf om zo al die video’s vanaf de Nederlandse en Vlaamse banen te zien. Moeten we normaal al snel voor naar onze oosterburen uitwijken, zo zien we ook eens andere modellen, onder andere onze nationale trots de Daf.

    Wel jammer, en dat zie ik veel, dat rijders die niet rijden hun zender op het model leggen. Besteed je zoveel aandacht aan de detaillering, leg je der een lompe klomp bovenop. Er zijn Duitse verenigingen die dat strikt in de regels verbieden, juist vanwege de foto’s en video’s.

    In ieder geval wel leuk om hier de video’s te kijken.
     
  11. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.379
    Locatie:
    Achterhoek
    Hoi William, dank je voor je bericht. Inderdaad die zenders..... Meestal knip ik ze er zoveel mogelijk uit. Close ups vermijden waar ze liggen maar ik moet zeggen het lukt mij ook wel de collega's een beetje op te voeden. Bij MBVDN in Hengelo heb ik een zenderkast geïntroduceerd. Destijds bij RC on Tour ook bezig geweest. Ook zeg ik wel eens links en rechts er iets van. Als je je truck gefilmd wilt hebben dan moet ie weg. Bij MBV Papendrecht is het ook "verboden"

    Weet je wat het ergste is...... Truck met dieplader en bouwmachine erachterop.....en de zender van de bouwmachine erbij op de dieplader.......Me water!!!!!

    Of ook leuk....een truck van € 5000 en dan film je mooi en ontregelt het controle ledje van de regelaar oid met groen geknipper je lichtbalans in je camera.
    Gewoon stukkie duct tape erover....... Ach ja. Ik geef de hoop niet op hoor en blijf lekker filmen en opvoeden!
     
    ozy en Trilliwilli vinden dit leuk.
  12. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.379
    Locatie:
    Achterhoek
    En hier is deel 3. Deel 2 gaat echt als een wilde. Is de meest bekeken video op mijn kanaal in zo'n korte tijd maar ook haken de kijkers vrij snel weer af.
    Ook dat is niet geheel ongebruikelijk hoor. De meeste films worden gemiddeld maar 3 tot 5 minuten bekeken. Daarom maak ik ze nu ook veel korter dan in het begin van mijn You Tube carriere maar om films van 5 minuten te gaan maken? Wat vinden jullie er van? Moeten de films nog korter en dan meer delen?

     
  13. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Rolf,

    Net terug van weggeweest.
    Weer een mooi filmpje gemaakt.
    SMILEY FILMT.05 - kopie - kopie.jpg

    Een dikke duim !

    DUIM OMHOOG 1.jpg


    Even mijn mening/advies geven :
    Volgens mij kan je beter een filmpje plaatsen van maximaal 5 minuten.
    Dan weet je zeker dat men het hele filmpje afkijkt.
    Ik heb het zelf ook, als naar een filmpje kijk, wat een kwartier of een half uur duurt, dat ik even onder in de balk even verder klik om even een overzicht te krijgen van het geheel.
    Ik kijk jouw filmpjes wel helemaal af, omdat ik weet dat jij mooie filmpjes maakt van rij-demo's, maar ik zie ook ander filmpjes die 5 of 6 keer het zelfde laten zien en ja, dan klik regelmatig even door of breek de filmpje af.

    Dit heb ik ook met filmpjes van fabrikanten of met filmpje over uitleg van een bepaald item.
    Voorbeeld : Ik zit nu naar filmpjes te kijken hoe de Bruder MB Sprinter bus kan demonteren, eerst veel bla, bla, voordat de uitleg van de demontage begint.
    (ach je herkent dit wel)
    Ik heb dan niet het geduld om het hele filmpje te bekijken, zeker als er eerst reclame komt en dan nog eens hoe het product is verpakt en hoe het wordt uitgepakt, daar zit ik niet op te wachten, dan denk ik, kom : To the point en laat zien wat ik graag wil zien

    Dus volgens mij kan je beter 5 keer een filmpje van 3 a 5 minuten laten zien, dan 1 keer 15 om 20 minuten aan één stuk.

    Succes met je beslissing.

    P.S.
    Het is ook leuker als je elke dag of elke 2 dagen een filmpje plaatst, in plaats van 1 keer in de week een langer filmpje van ± 15 minuten.
     
  14. Helicor

    Helicor

    Lid geworden:
    28 aug 2009
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Drenthe
    Ben het met Pieter eens!
    Cor
     
  15. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.379
    Locatie:
    Achterhoek
    Dank voor jullie inbreng heren. Mogelijk ga ik met het filmmateriaal van Dortmund eens proberen. Niet dat dadelijk filmpjes van 5 min maar 1,5 minuut bekeken worden. 5 minuten lijkt me wat erg kort maar denk dat ik eens probeer met 6 a 7 minuten. Voordeel is dat er bij mij geen reclame is als het goed is.

    Heb het wel overwogen maar durf het niet zo goed aan omdat ik mijn consequenties niet kan overzien.
     
  16. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Rolf,

    Als je filmpjes plaatst van 5 minuten zullen de kijkers/bezoekers het filmpje wel afkijken, 6 a 7 minuten zal ook nog wel goed gaan.

    Kijk maar eens naar de Influencers, die maken allemaal filmpjes zo rond de 5 a 6 minuten, omdat men wil de filmpjes helemaal afgekeken worden, terwijl hier vaak veel reclame in de filmpjes zit, als deze filmpjes te lang zijn, haken de kijkers meestal eerder af.
    Als jij er voor kan zorgen dat er geen reclame in jou filmpjes zit hoef jij je geen zorgen te maken.
    Heel veel kijkers, zoals ik hebben een bloedhekel aan al die reclame

    Ik zou zeggen : Gewoon uittesten, als het niet aanslaat, kan je altijd de filmpjes weer langer maken.
    Ik hou van korte filmpjes met veel informatie en geen reclame maar ja, wie ben ik.

    We gaan het zien na 20 november 2021(Dortmund)

    De bekende uitspraak van jou :
    “Vake be’j te bange”.

    Kump good.
     
  17. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.379
    Locatie:
    Achterhoek
    Ha ha, nu hebben mijn filmpjes wel een andere inhoud dan die van influencers..... Wat ik trouwens een erg slechte benaming vind cq erg wat voor een invloed die hebben maar dat is een andere discussie, niet voor hier. Ik doe slechts verslag zeg maar. RTL Editie modelbouw zoiets.....

    Krijg op het gebied van film lengte nooit feedback op het kanaal. Het is een constatering. Weet ook niet of mensen kortere filmpjes eerder afkijken. Denk dat veel aanklikken en meteen weer sluiten omdat het ze niets lijkt. Ik probeer ook altijd de titel foto catchy te krijgen en het eerste shot maarja.... We zien wel en anders...... Boeien op zich. Ik verdien er niets mee dus is wat anders dan wanneer je je leaseauto ervan moet betalen en je hypotheek.
     
  18. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland

    Hallo Rolf,

    Misschien is het geen goed voorbeeld om jouw filmpjes met Inflencers te vergelijken.

    De Modelbouw wereld voor Trucks is een relatieve kleine groep en wordt bezocht door personen die geïnteresseerd zijn in de modelbouw en rij-demo's, en dit soort filmpjes, zoals die van jou, bekijken, maar haken wel snel af als een filmpje te lang duurt.

    We gaan het zien wat jou plannen zijn/worden na Dortmund, betreffende de filmpjes.
     
  19. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.379
    Locatie:
    Achterhoek
    Het is de vraag of ze afhaken vanwege de tijdsduur of de inhoud. Ik wil eens contact leggen met Tom Bikonkav of Carsten Schmidt om hun cijfers eens te vragen wat dat betreft.
     
    VOLVO FH 16 750 vindt dit leuk.
  20. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.379
    Locatie:
    Achterhoek
    Moest toch nog een beetje rommelen met video en PC dus...... kort filmpje gemaakt

     
    VOLVO FH 16 750 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina