YS-X6 Autopilot flight controller

Zal de YS-X6 het gaan maken aangezien die alles kan wat de WK doet in uitgebreide zin, betere Gimbal stabilisatie etc.. maar dan alleen vele malen goedkoper.
Misschien voor mijn volgende octo project ipv de WK.
Ben benieuwd!!

This is a new advance autopilot system made by ZeroUAV, the YS-X6 controller for multi-copter. Fit those who want a stable, reliable camera rig with the smart autopilot system and ground station. Standard kit come with 2.4ghz wifi down link, allow easy navigation and flight status!

Features:
- GPS Position hold (Return to home fuctions, fail safe RTH)
- Auto take off / landing
- Waypoint navigation (limit 4 points, within 650ft diameter)
- Follow ME! no limit
- Click and go (limit 130ft diameter, can't repeat within 20secs)
- Target circling (circle around picked target for 10secs time, fixed radius of 20meters)
- 2 Axis Gimbal stabilization
- Real time flight status
- I-phone/Android/Tablet ground station control
- Low voltage alarm via phone/tablet
- Set max flying speed (3.6, 4.8, 6, 8, 10.2 meter/sec)

Support:
- Currently support Normal/Futaba/Sbus. JR/Spektrum satellites port is coming soon.
- ESC referesh rate selectable (400-500hz, IIC coming soon)
- Voltage input range 3-6s lipo (no ubec is required)
- Camera gimbal output selections (50hz, 250hz, 333hz)

Specifications:
- MC 60x90mm
- IMU 40x45mm
- GPS/Compass 55x12mm
- 2.4ghz wifi 42x67mm
- All unit weight about 180grams

Inlcuded:
- 1x main controller
- 1x IMU
- 1x GPS/Compass
- 1x 2.4ghz wifi
- 2x damper pad
- Wires/cable

Accuracy (varies by aircraft)
Hover precision (Hover Automatically under GPS mode)
- Vertical Direction: 0.5m
- Horizontal direction:2m
Wind resistance: - 8m/s(17.9mph/28.2km/h)
Maximum Tail Rudder angular velocity: 180degree/Sec
Maximum Tilt Angle: 25
Maximum Climb Rate: 4M/S
Maximum Descent Speed: 4M/S

Two choice for color, silver and black.

Images:
blackvsilver.jpg

Black VS Silver
allunit.jpg

All units
yssize.jpg

Size comparison

Videos:

RCgroups thread:
YS-X6 testing (preorder deal / raffle deal) - RC Groups
Zero UAV YS-X6 Owners Thread and Discussion - RC Groups

Downloads:
Manual: YS-X6 User Manual V1.2
Android App: YS-X6-20120511
iPhone App: YS-X6-iPhone-GCS-20120511 and Instruction
Firmware: Upgrade App & firmware exe and instruction
Last firmware: YS-X6-20120513

Price: $1,049.00

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben benieuwd. Wel jammer overigens dat het gehele demonstratiefilmpje scheef is, je zou zeggen dat je als fabrikant dan een Take 2 doet en daarvoor de camera recht zet.

Wat is de verwachte verkoopprijs en specificatielijst?

Dat ziet er niet verkeerd uit zeg, dit ga ik eens goed bekijken ;)

Laatst bewerkt:
Ik zag id 999,99 dollar op die site staan eergisteren, maar volgens mij is dat een standaard waarde van een winkel software als er geen bedrag wordt ingevuld.

Hoi Stef,
Ben met je eens dat de horizon scheef staat, maargoed, het onderwerp daar is stabilisatie...vind ik best redelijk hoor voor een onboard?
Wie weet heeft dat ding voor in de toekomst ook een OSD uitgang?

Ik was eerst van plan om mijn Wookong binnenkort te gaan upgrade met DJI M-link: Click and go! & 20 Multi waypoints. Maar naar het lezen van de verschillende forums over deze YS-X6 wacht ik nog wel even. Want ben heel benieuwd hoe deze controller zijn werk gaat doen ;)

Laatst bewerkt:
Ik heb die Mlink van de week binnen gekregen, nog niet kunnen testen maar eerste beeld van hoe hij geleverd is en hoe de software er uit ziet is zeker positief. Ben opzich wle benieuwd hoe het is vergeleken met dit.

ben ook erg benieuwd naar deze controller. wel zijn nu allemaal opties nog beperkt tot 10 sec dit, maximaal 4 dat, ben benieuwd wat het moet kosten zonder al die beperkingen!

Ik zit al een tijdje te wachten op dit ding, besteld bij gothelirc.com
volgende batch van de 21/22e zou ik bij moeten zitten.

Ben erg nieuwsgierig hoe het spul is.

//Frank

Pro versie kost (software unlock) gaat 3000$ kosten. Advanced versie 1000$. Maw voordat het echt interessant wordt moet er ook hier nog een bult geld bij.

Pro versie kost (software unlock) gaat 3000$ kosten. Advanced versie 1000$. Maw voordat het echt interessant wordt moet er ook hier nog een bult geld bij.

Nou persoonlijk vind ik de optie's van de advanced versie ook al heel erg interessant, en een stuk uitgebreider dan de DJI Wookong. Bijvoorbeeld de optie's: Waypoint navigation (limit 4 points, within 650ft diameter), Follow ME! no limit.

Laatst bewerkt:
Zijn allemaal mooie opties bij de Y6 maar zoals ik het nu zie is het gewoon een hele dikke clone van de wookong. En DDJI zal vast en zeker nu ook met gratis waypoints e.d. komen anders worden ze door de markt verdrongen. IK zou nog een paar maanden wachten tot dat de prijzen oorlog volledig los is.

ik vermoed eerlijk gezegd dat DJI heel hard terug gaat slaan met de wookong. Er zal wel een of andere addon komen zodat hij zeker hetzelfde dan niet meer dan de y6 kan.

Back