Yuneec phantom q500

Discussie in 'Multicopters FPV foto en video' gestart door Vinnie-Pinnie, 3 feb 2015.

  1. Vinnie-Pinnie

    Vinnie-Pinnie

    Lid geworden:
    11 feb 2008
    Berichten:
    612
    Locatie:
    Brabant
    Beste multicopter fanaten,

    Heb sinds kort een Yuneec phantom q500 met camera CGO2.

    Na enige jaren heli vliegen heb ik mijn hobby wat uitgebreid.
    Filmen m.b.v een drone.
    Heb enige filmpjes gemaakt en heb daar enorm veel lol in alleen is het gebruikelijk dat er overigens prachtig beeld wordt gefilmd maar zonder geluid:confused:

    Met vriendelijke groet,

    Vinnie
     
  2. jarno1997

    jarno1997

    Lid geworden:
    27 dec 2011
    Berichten:
    1.212
    Locatie:
    Born Limburg
    Als ik met mijn sj4000 cam film krijg ik een MOV bestand. Als ik die op mijn telefoon afspeel krijg ik ook geen geluid. Ik denk dat mijn telefoon het geluid van een MOV bestand niet ondersteund. Misschien heb je hetzelfde probleem?

    Als ik het bestand naar youtube upload heb ik wel gewoon geluid.

    Als het aan de camera van de drone ligt kan ik je niet helpen, daar heb ik geen ervaring mee...
     
  3. Ben Jansen

    Ben Jansen

    Lid geworden:
    18 sep 2005
    Berichten:
    2.464
    Locatie:
    Dordrecht
    Zet eens een filmpje hier neer Vinnie-Pinnie.
    Ben al een tijdje naar deze quad aan het kijken.
    Ben heel benieuwd.
     
  4. Daxmon

    Daxmon

    Lid geworden:
    2 apr 2014
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Mechelen - België
    Geluid heb je naar mijn bescheiden mening niet echt nodig voor een camera die onder een multicopter hangt. Buiten de motoren en de wind valt er niet veel te horen.
    En meestal zet je nadien toch een leuk muziekje onder je filmpje.

    Die Q500 is trouwens een toestel dat heel goeie commentaren krijgt. 'k heb er me ook eentje besteld, is ideaal toestel om zonder al te veel kopzorgen mee rond te snorren om wat luchtopnames te maken.
     
  5. TheRicolaa10

    TheRicolaa10

    Lid geworden:
    30 mei 2014
    Berichten:
    71
    De CGO2 neemt inderdaad geen geluid op. Verder een mooi ding die CGO2, ben er tevreden mee.
     
  6. Ben Jansen

    Ben Jansen

    Lid geworden:
    18 sep 2005
    Berichten:
    2.464
    Locatie:
    Dordrecht
    Kan iemand misschien een filmpje plaatsen?
     
  7. Oenta

    Oenta

    Lid geworden:
    6 okt 2012
    Berichten:
    265
    Locatie:
    Dordrecht
    Deze moet je hebben Ben, niet zo'n see... en go... en weg isie.. :murder:

    OFFtopic.. ik weet t... maar ik kan het concept van de Yuneec wel waarderen, zeker de zender.. innovatief. Maar toch denk ik dat je naar deze opzoek bent :D

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. menno

    menno

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    1.273
    Locatie:
    Rosmalen
    Zag vorige week op de beurs in Nürnberg de nieuwe GoPro gimbal voor de Q500 van Yuneec, volgens mij komt deze binnenkort al uit.
     
  9. Ben Jansen

    Ben Jansen

    Lid geworden:
    18 sep 2005
    Berichten:
    2.464
    Locatie:
    Dordrecht
    Yep Oenta, je hebt gelijk.
    Ben al aan het sparen.
    Wilde alleen eens een filmpje zien van de 500 geschoten door iemand van het forum.
    Je moet niet éénkennig zijn.

    En Vinnie-Pinnie heeft er al enige gemaakt schrijft ie.
    Maar blijkbaar behoort dit niet tot de mogelijkheden. :(
     
  10. TheRicolaa10

    TheRicolaa10

    Lid geworden:
    30 mei 2014
    Berichten:
    71
    Wil je specifiek de beelden van de camera zien?
     
  11. Ben Jansen

    Ben Jansen

    Lid geworden:
    18 sep 2005
    Berichten:
    2.464
    Locatie:
    Dordrecht
    Yep en wanneer het kan van iemand van het forum.
    Icm een vliegende 500.
    Weet ik zeker dat het ook van die camera is
     
  12. TheRicolaa10

    TheRicolaa10

    Lid geworden:
    30 mei 2014
    Berichten:
    71
    Ik heb geen Q500, maar wel een CGO2.

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  13. Ben Jansen

    Ben Jansen

    Lid geworden:
    18 sep 2005
    Berichten:
    2.464
    Locatie:
    Dordrecht
    Dank Ricolaa.
     
  14. Vinnie-Pinnie

    Vinnie-Pinnie

    Lid geworden:
    11 feb 2008
    Berichten:
    612
    Locatie:
    Brabant
    Hallo allemaal,

    Heb enige vluchten nu met de Yuneec Q500 gemaakt en wat kiekjes en filmpies gemaakt. Probeer deze spoedig te plaatsen. Wat ik kan verklappen is dat de yuneec zeer eenvoudig en zeer stabiel vliegt de foto's en filmpjes zijn in HD en van zeer hoge kwaliteit.

    Conclusie: De Yuneec q500 tyfoon een echte aanrader voor beginners i.v.m zijn eenvoudige en stabiele vliegeigenschappen maar toch ook zeker voor de gevorderde vlieger en filmer want de kiekjes en filmpjes zijn gewoon zeer goed.

    Een echte aanrader!!:yes:
     
  15. bzb

    bzb Guest

    ja dit is ook aardig me favoriet opvolger, alleen 1000 euro houd me nog tegen :)
     
  16. Vinnie-Pinnie

    Vinnie-Pinnie

    Lid geworden:
    11 feb 2008
    Berichten:
    612
    Locatie:
    Brabant
    Yuneec q500 filmpie

    Een filmpje zoals beloofd, het is mijn eerste dus verwacht er niet teveel van!
    Het filmpje is onbewerkt dus verder niets aan gedaan!

    http://youtu.be/kP74KI9ga4E
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2015
  17. dropke

    dropke

    Lid geworden:
    18 jul 2014
    Berichten:
    92
    Locatie:
    antwerpen
    Conclusie: De Yuneec q500 tyfoon een echte aanrader voor beginners i.v.m zijn eenvoudige en stabiele vliegeigenschappen maar toch ook zeker voor de gevorderde vlieger en filmer want de kiekjes en filmpjes zijn gewoon zeer goed.

    Een echte aanrader!!:yes:[/QUOTE]



    Klopt het dat reacties wel een STUK trager zijn tov Phantom 2 of Vision+V3 ??
     
  18. Ben Jansen

    Ben Jansen

    Lid geworden:
    18 sep 2005
    Berichten:
    2.464
    Locatie:
    Dordrecht
    Mooi filmpje Vinnie, dank.
     
  19. Daxmon

    Daxmon

    Lid geworden:
    2 apr 2014
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Mechelen - België
    Ik heb ondertussen ook een Yuneec Q500. Deze heb ik me aangeschaft omdat ik een platform wilde dat in een minimum van tijd vliegklaar is. Wat voldoende flighttime heeft, en wat betrouwbaar is.

    Blijkt dat deze Q500 daar volledig aan voldoet. Ik heb al een aantal multicopters "versleten", waaronder een DJI Phantom.
    Ik heb ook nog een F550 en een Sky-Hero Little spyder, die elk hun voor en nadelen hebben, maar geen van deze copters voldeed aan m'n wensen wat betreft het maken van luchtopnames.

    Uiteraard kan je dan ook je spaarvarken slachten en een Inspire van DJI aanschaffen. Maar ik heb niet meer zo'n vertrouwen in dit bedrijf...

    Dus werd het een Q500. Deze is naar mijn mening ideaal als vliegende camera.
    Hij gaat misschien niet zo snel als een Phantom, maar dat is nu net wat ik niet wil. Ik heb geen behoefte aan een nerveuze copter. Bij de Q500 kan je zijn gevoeligheid instellen op de zender, wat een heel groot voordeel is. Je zet hem op traag om de camera nauwkeurig op z'n plaats te manouvreren, en je zet hem snel als je naar een compleet andere opname locatie wil vliegen.
    De Gimbal doet zijn werk ook voortreffelijk, en wat de camera betreft, er bestaan er ongetwijfeld betere, maar mits een beetje goeie wil haal je er al heel wat uit. En er komt kortelings een 4K camera en een gimbal voor GoPro op de markt, dus we kunnen nog alle kanten uit :)

    Hier een filmpje wat ik vandaag in de snelte gedraaid heb, zonder enige vorm van postproductie (geen kleurcorrectie, stabilisatie of wat dan ook)

    https://vimeo.com/120289332


    grtz

    Patrick
     
  20. Vinnie-Pinnie

    Vinnie-Pinnie

    Lid geworden:
    11 feb 2008
    Berichten:
    612
    Locatie:
    Brabant
    Strandje Antwerpen

    Strak filmpje Patrick, kom regelmatig in Antwerpen en weet nu eindelijk waar het strandje in Antwerpen ligt
     

Deel Deze Pagina