Zachte landing maken

• Topicstarter Topicstarter Addepat
  • Startdatum Startdatum
Elke zender van bijna alle merken hebben deze ratel niet voor niks er in zitten .

Er zullen wel meerdere honderdduizend piloten met deze ratel vliegen .

Mvg Johan

? ik moest hem openhalen en een ander, rond, ijzertje er voor in de plaats doen (dmv schroefjes)
Heb hem sinds mn quad weer terug naar 'geen ratel'

Waarom doen we "RTF" niet meer ???
Daarin staat alles keurig uitgelegd hoor...
Of het kan, en hoe het moet, en meestal moet je idd even iets vervangen , en of los schroeven..

*rtf= lees de gebruiks aanwijzing ;)

Elke zender van bijna alle merken hebben deze ratel niet voor niks er in zitten .

Er zullen wel meerdere honderdduizend piloten met deze ratel vliegen .

Mvg Johan

Lemmingen springen ook met duizenden van een rots af. Die denken ook dat de voorganger niet voor niets van de rots afspringt...
Een ratel is voor vliegtuigen. Dan heb je een beetje een beter idee van hoeveel gas je geeft (bvb voor landing hou je er 3 tandjes gas op). Het gas van een vliegtuig hoeft niet zo super fijn geregeld te worden. Of je nu 61 km/h vliegt of 64 km/h maakt niets uit.
Voor heli's of multicopters heeft een ratel GEEN zin. Je copter zal nooit "op 7 tandjes gas" hooveren. Het hooverpunt moet je aanvoelen en zeer fijn kunnen regelen. Dus voor copters de ratel eraf en de schuif erop, zodat je tandloos gas kan geven.

Ow en Psycho, het is RTFM (read the fucking manual). RTF is ready to fly.

Lemmingen springen ook met duizenden van een rots af. Die denken ook dat de voorganger niet voor niets van de rots afspringt...
Een ratel is voor vliegtuigen. Dan heb je een beetje een beter idee van hoeveel gas je geeft (bvb voor landing hou je er 3 tandjes gas op). Het gas van een vliegtuig hoeft niet zo super fijn geregeld te worden. Of je nu 61 km/h vliegt of 64 km/h maakt niets uit.
Voor heli's of multicopters heeft een ratel GEEN zin. Je copter zal nooit "op 7 tandjes gas" hooveren. Het hooverpunt moet je aanvoelen en zeer fijn kunnen regelen. Dus voor copters de ratel eraf en de schuif erop, zodat je tandloos gas kan geven.

Ow en Psycho, het is RTFM (read the fucking manual). RTF is ready to fly.

Na gisteren eens een tijdje goed geoefend te hebben, denk ik wel dat ik het hier mee eens ben. Op bepaalde momenten moest ik echt tussen twee klikjes.
Ik ga de ratel er dus maar eens af gooien en uitproberen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zet de ratel er maar vanaf en monteer de schuif op je gas knuppel..
kan je veel beter doseren, meestal zit je altijd net tussen 2 kliks in...

Waar zit de schuif. Moet dat in de verpakking zitten? Zit er niet bij. Heeft iemand een foto hiervan zodat ik zelf iets kan fabriceren?

Alvast bedankt!

Waar zit de schuif. Moet dat in de verpakking zitten? Zit er niet bij. Heeft iemand een foto hiervan zodat ik zelf iets kan fabriceren?

Alvast bedankt!

zoals ik het ooit gedaan heb heel simpel
open schroeven en bij je gasstick het metalen plaatje(ratel) omdraaien dan houd je wel druk op je stick maar zonder ratel
hier 2 fototjes van mijn hitec 6

oude situatie met ratel

full

nieuwe situatsie
zonder ratel
full

Laatst bewerkt door een moderator:
heligek:Bedankt voor je antwoord en de foto's.

Ja, zo heb ik het gisteravond dus ook gemonteerd.:)
Maar ik dacht dat er een andere manier moest zijn. Maar als het zo ook goed is dan laat ik het zo zitten.:)

Back