Zagi Brushless ... Waarom niet?

Gegroet

Ik vlieg nog steeds af en toe rond met m'n eerste kistje, namelijk m'n oude trouwe zagi.
Ondertussen is het ding nogal wat saai geworden na funjet en 3d- toestellen, maar toch is en blijft het een leuk ragkistje.

Echter, die borstermotor (speed 480) die er nog steeds opstaat, zit me dwars...
Dus, gingen we enkele motors proberen.

Resultaat: We namen eerst een hoogtoerige motor, binnenloper met 3000 kv (voor de kenners: W3). De prop leek hier echter lucht te happen en snelheid maakte ie niet.

Dus we gingen proberen met een allroundertje, maar die typhoon 1510 (2500 kv, buitenloper) deed het niet echt beter...

Wie heeft nog suggesties?

Mario

E-Sky Receiver 6 Channel 35Mhz = 13.50
Crystal = 7.50
10A Advanced ESC for Brushed Motors 2S Lipo = 14.95
LiPo 7.4V 1000MAH (15C) = 14.50
V-Tail Mixer = 11.50 (niet persee nodig met een 6 kanaals ontvanger / zender)
Race 480 Electro Motor 7,2V = 7.75

Ik ga met deze setup gaan vliegen.Maar gezien je de 480 wat beu bent.Kan je natuurlijk deze nemen.Die word aangeraden voor de 120 span

Waaruit puurt je Zagi zijn stroom?

Misschien ook een beetje belangrijk om te vermelden.

Propkeuze en cellenaantal zijn bepalende parameters. (en uiteraard regelaar)

Een zagi wil niet echt super snel dus je kan beter een veel grotere prop monteren. Ik vloog met een 60g (axi 2212/20 dahct ik) buitenloper met een 9,5x4,5 (oid) klap prop en dat ging recht omhoog (net) bij 16A. Vliegtijden waren 15min oid op 2000 mAH 3s lipo.

idd. de zagi is niet heel erg snel (wel rap, niet snel).
Ik een zelfbouw een keer gevlogen met een 50gram binnenlopertje van 2900KV. Das een erg snel motortje. Op een snelle kist kan je dan een 4.5x4.5 gebruiken ofzo, maar hiervoor is dat nutteloos. Zit ie idd alleen maar lucht te scheppen. Heb het wel geprobeert toen, maar op lage snelheden had je echt niks te vertellen...
Hij vloog het allerlekkerst met een 6x3 propje. Weinig spoed, toch wat diameter, propje vlak langs het schuim laten gaan en janken maar :)

Zagi niet snel? daar ben ik het niet mee eens,

Ik heb een zagi met een Mega 16-15-3 40Amp regelaar en 3S lipo 5,25 x 4,75 prop en dat gaat echt wel hard!! :lol:
Zelfs zo hard dat je de achterkant moet verstevigen met koolstof omdat je anders niet kan sturen als je uit een duikvlucht komt.

Als dat nog niet hard genoeg gaat dan heb ik altijd nog een Zagi liggen met 2 x die zelfde setup ( motoren nu even in andere kisten )
Daar krijg je niets anders van dan een hele grote glimlach.

Mzzl

Ba®t

Ik heb nog een ongebruikte himax binnenloper liggen met 2700 kv... Proberen maar?

Als akku dacht ik aan m'n flightpower 2170 mah 25 C 3 cellen

fonziebear zei:

Ik heb een zagi met een Mega 16-15-3 40Amp regelaar en 3S lipo 5,25 x 4,75 prop en dat gaat echt wel hard!! :lol:
Zelfs zo hard dat je de achterkant moet verstevigen met koolstof omdat je anders niet kan sturen als je uit een duikvlucht komt.

Als dat nog niet hard genoeg gaat dan heb ik altijd nog een Zagi liggen met 2 x die zelfde setup ( motoren nu even in andere kisten )

Mzzl

Ba®t

Welk profiel heb je dan gebruikt. Met het standaard ZAGI profiel is er een maximaal haalbare snelheid. Trouwens dat flutteren van de vleugel is dan een teken dat je al te snel bent. Mijn speed 400/480 uitvoeringen doen dat ook wel.

fonziebear zei:

Mzzl

Ba®t

maar toch winnen de belgen ervan :D (ik :P )

Even iets anders nu, ik ga gewoon die motor proberen.

Ik heb nog een probleem eigenlijk. Als ik die zagi bespan, dan lijkt de tape niet te blijven kleven... het is zo'n zagi van zagi.com... en een ander materiaal dan een gewone zagi SI...

In de handleiding spreken ze zelfs over een lijmspray, maar dat is een gekl.... heb het geprobeerd.

Iemand tips?

van mij zat er een fietsbel op, deze is nu wel kapot. ik zal er nu eens een robbe roxxy opzetten de 2827-26 met een 9x6graupner camprop op. zullen zien wat het geeft!

Pietvelaers zei:
Ja, gewoon goeie zagitape late meebrengen volgend jaar vant panicteam in Moorsele ^^

Die plakt wel!

Piet, ik waardeer de hulp van mijn mede- clubleden enorm. Ik heb al alle tape geprobeerd, zelfs de beste tape wilt niet kleven op dat ding. De meeste mensen hebben een zagi van zagi SI, maar die van mij bestaat uit een heel ander materiaal.

tape blijft gewoon hangen door middel van ze er eerst op te plakken en daarna er op strijken met strijkbout, zodat ie wat smelt en lekker blijft zitten :)

Back