ZAGI MET ELECTRO-MOTOR ( FIETSBEL )

8) Even deze week voor Sam een Zagi gemaakt met een electromotor ( fietsbel ) op
Bij de lokale shop www.perba.com worden deze motortjes verkocht voor " slechts " 12 eurootjes
In combinatie met een regelaar van rond de 15 à 18 Amp., 2 servo's van 9 gram, een mini ontvanger, een lipo van ongeveer 2000mAh. 3 cellen,een propje 7x6, wat versterkte kleefband en een paar uurtjes werk kom je toch tot een leuk, en niet te kostbaar modelletje, waaraan je véél plezier kunt beleven

Deze vleugeltjes zijn ook tamelijk snel, het enige nadeel... ze zijn niet uit EPP vervaardigd maar uit gewoon harde piepschuim of bouw-isolatie ( Roofmate)

ik heb er ook zo ene , met profiel zagi 12 vliegt goed, ik gebruik m als lesmodel :oops: vliegt zo goedmoedig, en gaat niet stuk :lol:
moter uit, en zweven dat ie doet! :lol:

Heb er ook eens ledjes ingebouwd voor te nachtvliegen.

normal_LEVI_21_mei_2007_002.jpg

Een iets grotere foto :wink:

Kan je de LED - verlichting ook op afstand uit-en aanschakelen ???
Ik heb dat gezien op een show van de Royal Broken Wings in België...
De mannen van het PANIC-team hadden er een aparte regelaar voor geplaatst ( géén brushless natuurlijk ) In plaats van de motor , waren nu de LED's aangesloten :idea:

nee dat kon niet, ik heb 2 series paralelgeschakelde leds in serie staan( linker vleugel en rechter) en die zit dan direct op de ontvanger aangesloten.
5volt:2=2,5 goed voor powerleds.

:idea: Het Panic-team had de LED's in de vleugels ingebouwd, wat een apart effect gaf.
Hiervoor hadden ze eerst de aanvalsboord afgesneden, LED's ingebouwd inclusief de bekabeling, en weer de aanvalsboord ertegen gekleefd...

De aparte regelaar stond gewoon op een extra schakelaar :wink:

je kan als je een mx12 bijv hebt tog ook gewoon de leds op kanaal 6 ofzo doen en dan met de schakelaar dat kannaal aan of uit..
dus leds aan/uit .

De aparte regelaar stond gewoon op een extra schakelaar :wink:

Hier bedoel ik wel mee een schakelaar die reeds op de zender staat.
Een aparte regelaar of switch heb je toch nodig om de LED's te schakelen..

beetje oud topic maar..
dat hoeft tog niet ?
als ik gewoon een servo kabel in m`n ontvanger doe
daar leds op zet .. ik kan dan met een schakelaar op m`n mx12 dat kanaal ( dus de leds ) aan zetten .. ? :roll:

Nee, hoe wou je dat doen dan? de schakelaar op je zender, zet de spanningvoor dat kanaal niet uit, hij stuurt alleen een ander soort pulsjes over de witte draad, maar daar heb je geen reet aan met leds, dan moet er dus eerst een regelaar oid op.

Veel te duur, koop dan voor 3 euro een micro servo en een schakelaartje.... dan ben je ook klaar, en kun je ze op afstand aan en uit zetten.

knife-edge zei:
Bij ACT verkopen ze ook nog een leuk printje, met bijgeleverde LED's :idea: http://www.acteurope.de/html/left_unsere_meinung.html
Met dit printje kan je de LED's aan - en uitschakelen( kost wel ong. 27€ ??) :roll:

kijk maar eens ... :wink:

dat giet te gek... :wink:
wou net zeggen en op afstand hoeft van mij niet eens.. als ik ze aan doe is het al shemer/donder dus gelijk met de start al
en als ik land doe ik ze pas weer uit dus.. :P

Of je gebruikt een regelaartje uit een oude/versleten servo. Gaat prima voor led's en is lekker lichtgewicht. Staat hier op het forum wel ergens uitgelegd.

Dirk

je kan ook een servo slopen en dan moet ik thuis even kijken welke weerstanden je er tussen moet zetten en dan ipv het motortje 2 leds solderen

Back