Zagi met speed 280

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door jwkooi, 13 okt 2002.

  1. jwkooi

    jwkooi Guest

    Hoi,

    Nog bedankt voor alle antwoorden van mijn Cockpit MM probleem. Vandaag was er niet veel wind en de speedcontroler werkte goed genoeg op even te proberen. (de callibratie ga ik nog proberen)

    Mijn model met batterij (350mAh, 6 pack) weegt 250 gr. Nu ben ik een beginner met vliegen dus dat werdt veel crashen. Mijn vraag is: hoe kan je het schuim het beste versterken zonder al te veel gewicht toe te voegen. Ik heb de volgende methode toegepast:

    Met gewapend tape (Sellotape: Elephant. Helder met een glasvezel (?) werkje) De voor en achterlijst bekleed. De tips aan de zijkanten en de twee delen vleugel eerst met spuitlijm aan elkaar en daarna af tapen. De besturing ook met tape vast gezet.

    Het geheel komt dat uit op 250 gram maar de stijfheid van de vleugel is niet geweldig. Ik zou diagonaal over de vleugels stroken kunnen plakken maar het gewicht neemt dan ook toe. Is er een methode voor het optimale compromis?

    Waar kan je Elephant tape krijgen in de buurt van Hilversum?

    Jan Willem
     
  2. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  3. Harmpy35

    Harmpy35

    Lid geworden:
    26 aug 2002
    Berichten:
    521
    Locatie:
    Enschede
    Op deze: " http://utenti.lycos.it/tzagi/ " site staan nog wel wat tips. In stap 8 van "step by step" leggen ze uit hoe je een zagi meot intapen.

    suc6.
     
  4. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    gewapende tape om je zagi te versterken is wat overdone, met gewoon packing tape is het sterk genoeg ! bovengenoemde link verteld je hoe je dit moet doen.
     
  5. TITA

    TITA In Memoriam

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    892
    Locatie:
    Leeuwarden
    Hoi,

    Weet een van jullie een tekening van de Zagi om te downloaden?
     
  6. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
  7. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982

Deel Deze Pagina