Zagi speed 480.

Hoi,

Ik heb hier nog een aantal oude electronica spullen liggen.

Speed 480 7,2v
7xAA 1300 MaH accu
2x servo 9 gram
Ontvangertje
Schulze regelaar.

Hier wou ik een zagi/nuri voor kopen.

Welke zagi/nuri is hier het best voor geschikt?
het liefst wil ik zelf bouwen, maar ik heb er geen ervaringen mee dus is kopen eigenlijk de enige oplossing, dan het liefst van : www.eppshop.nl

Ik hoor het wel 8)

Jesse

Ikzelf heb de Nuri 70cm motor versie. Maar ik denk dat die motor niet geschikt is voor zo'n kleine wing.

Ik heb de 90 cm icm met een gewone 400.. dat is de standaard.. dus moet goed kunnen.. anders even aan Wilfred van EPPShop vragen.. die maakt die dingen.. dus die weet dat het beste.

Weet iemand trouwens of ik met de accu van 7xAA 1300 MAH genoeg power uit de speed 480 krijg?

Ik weet dat het niet optimaal is, maar zal het ermee vliegen?

Volgens de grote motortest is een 480 op 7 cellen zwakjes.

met gunther prop : 317g thrust. 12,6A. 14810 rpm. 102Watt .

Een 480 kan tot de 180/200 watt leveren..

480 is ook meer voor 8/10 cell geschikt. Of 3S lipo dus...

Het kan wel, maar een 400 6V levert maar 3 Watt minder... En weegt ook nog eens minder neem ik aan...

Mja mischien wel.

Dus 8 cellen is echt de minimaal voor een speed480?

Ik heb ook nog een speed400 6v liggen.

Dus beter die speed400 gebruiken met die 7 cellen?
Hij hoeft niet vertikaal te gaan oid, en de electronica mag ook niet duur zijn, ik ga er namelijk mee combatten :D

Ik ben verder gaan zoeken naar oude accu's en ik vind een paar oude nikko accu's

8 cellen AA batterijen in deze formatie: IIII
IIII
Is natuurlijk geen top accu, maar ik dacht dat ik er 4 had, 2 met 650 mah, 2 met 950 mah

Is dit dan bruikbaar voor die sp.480?

Verschillende capaciteiten niet combineren, zeer slecht voor de accu's met de laagste capaciteit.

950 (oude) mah's is trouwens al niet veel, laat staan 650 mah.

Een sp480 warmt uiteraard veel minder snel op dan een sp400 6V, die in deze configuratie snel zal uitgezongen zijn (verlies magnetisme/koolborstels), maar de laatste kost uiteraard slechts een paar euri's ;-)

flying jesse zei:
Ik ben verder gaan zoeken naar oude accu's en ik vind een paar oude nikko accu's

8 cellen AA batterijen in deze formatie: IIII
IIII
Is natuurlijk geen top accu, maar ik dacht dat ik er 4 had, 2 met 650 mah, 2 met 950 mah

Is dit dan bruikbaar voor die sp.480?

Ja deze pakketten zijn al beter voor die 480.

Ik neem aan dat je 2 pakketten 650mah hebt en 2 van 950?

Ik zou die pakketten in combinatie gebruiken met de 400 6V . 134 Watt... Meest gunstige combo.
(de 480 levert 123 watt. Die heeft liefst nog meer cellen, maar werkt goed op 8)

Beginnen met die zeven cel en dan later die achtjes.... Als ie met die 7 lekker vliegt gaat het met die 8 nog wat beter....

Sucses ermee..

Nog niet eens een krantenwijk :P
Net een nieuw vliegtuig, de robbe diamant gekocht, dus wil het doen met de spullen die ik heb.

Nikko accu's zijn dus troep, oke, ga ik ook niet proberen. Ik denk dat ik voor de sp.400 6v ga en dan met die 7 cellen accu, en mischien daarna als ik meer wil die 480 ga proberen met die nikko cellen.

Bedankt voor de reacties, binnenkort meer :P

Jesse

Back