Zagi vlieg klaar krijgen help

• Topicstarter Topicstarter nilszagi
  • Startdatum Startdatum
N

nilszagi

Guest
goede dag, ben nieuw op dit forum en probeer een zagi aan het vliegen te krijgen.

Bij de aankoop (marktplaats) zat dus alleen een zwever met
motor Robbe BL 2824-26
accu 910maH 11.4v
twee servo's!

heb nu een zender en ontvanger Robbe Futaba met ontvanger R136F
en Speedcontroler Roxxy BL control 710 aangeschaft. Na een avondje solderen, kom ik nu toch niet verder.

Ik heb geen extra battery packet (4,8 volt) op de ontvanger aangesloten die dan de servo's voed, begreep dat de speedcontrollor dat regelde. Maar na alles aangesloten te hebben, gebeurt er niks. Vraag is kan je deze B (op de ontvanger wel negeren middels de speedcontroller).

Ook de motor draait niet, heb in de zender wel geselecteerd, program WING en Elevon mixing. De zender is mode 2. Voordat ik weer naar Huider te Heerhugowaard ga, kan iemand misschien een tip geven??

bij voorbaat dank voor de hulp,

hoop dat ik dit weekend nog eerste oefening kan doen!

Ik heb geen extra battery packet (4,8 volt) op de ontvanger aangesloten die dan de servo's voed, begreep dat de speedcontrollor dat regelde. Maar na alles aangesloten te hebben, gebeurt er niks. Vraag is kan je deze B (op de ontvanger wel negeren middels de speedcontroller).

Zeker dat je regelaar voorzien is van een BEC? Is hij dat niet dan zal je nog steeds een apparte accu nodig hebben om je ontvanger te voeden.

Welke zender? Juiste mode geselecteerd (PPM PCM?), Zelfde kristallen in zender als ontvanger?

Het kan zowat van alles zijn zoals de zaken er nu voorstaan. Niemand in de buurt die ook met dergelijke hobby bezig is?

Ervaring?

Stevo

Laatst bewerkt:
De regelaar heeft BEC , dus extra accu niet nodig .

Heb je de regelaar op aansluiting 3 van je ontvanger ?

En in de zender kanaal 3 reversen .

Altijd wel alles proberen zonder prop op de motor .

Mvg Johan

... Niemand in de buurt die ook met dergelijke hobby bezig is? ...
Veel te veel zelfs :mrgreen:
vliegers-rijders-omgeving-zaandam-deel-8-a

Een ontvangeraccu kan op elk ontvangerstekkertje aangesloten worden, de plussen en minnen van alle stekers, ook B steker, zijn onderling verbonden.

Aansluiten met en zonder BEC, multiple choice bedradingsdiagram:
Zie
The Script Asylum (zeer handige site voor e-volk, toevoegen aan favorieten?)
-> RC calculations
rccalculations.jpg

-> electrical
-> system wiring

LVC
in het diagram is low voltage cutoff, achterhaald, tegenwoordig zit dat standaard in de regelaar, beschermt aandrijfaccu tegen te ver ontladen.

´Verplicht´ leesvoer bespaart je een keer een LiPo pack, vastgepind-belangrijk bovenaan in het laad-accu subforum
wat-een-lipo-en-hoe-gebruik-je-die

Mocht je dat niet genoeg leesvoer vinden dan hier nog wat leerzame-handige motorbesparende elektrolinks, oplopend in ervaring en kennisniveau. Nu een beetje koppensnellen, lezen tijdens regenachtige dag
[144779] beginnen-met-modelvliegen

Laatst bewerkt door een moderator:
Alles werkt,

:)allemaal enorm bedankt, alle stekkers zaten verkeert om wel op aansluiting 1,2 en 3. Morgen ochtend maar eens mijn eerste zweef vluchtje maken. Heb tot nu toe met een Robbe bandit gespeeld. Hoop dat de zagi heel blijft. gr Nils

Back