Rick NL
PH-SAM
Iedereen die wel eens op een zanderige plaats vliegt zal het herkennen.
Er zijn oplossingen om het klemmen te verminderen/voorkomen door een rubber balg zoals op veel afstandbedieningen in de bouw worden gebruikt, maar dat is vaak niet mogelijk, ook gaat het knuppelgevoel erg achteruit.
Een andere optie is juist de spleet tussen de knuppel en behuizing te vergroten waardoor het zand er door kan en de knuppel niet meer vast komt te zitten. Wel krijg je dan meer zand in de zender.
Ook in ongemodificeerde knuppels komt er bij het vliegen aan het strand, op de duinen zand in de zender. Dit kan zich overal afzetten, zeker ook waar je het niet wilt.
Een gemakkelijk én werkzaam middel is wat dubbelzijdig tape tegen de onderwand van de zender plakken. Hier zal het zand zich verzamelen en in de kast minder problemen geven.
Vrijdag heb ik de tape die al redelijk vol zat vervangen en na het vliegen zaterdag heb ik toch al weer nieuwe korrels verzameld.
Het helpt!
ZAND IN DE ZENDER
Liefst nog in de knuppels waardoor het sturen niet goed meer gaat.
Liefst nog in de knuppels waardoor het sturen niet goed meer gaat.
Er zijn oplossingen om het klemmen te verminderen/voorkomen door een rubber balg zoals op veel afstandbedieningen in de bouw worden gebruikt, maar dat is vaak niet mogelijk, ook gaat het knuppelgevoel erg achteruit.
Een andere optie is juist de spleet tussen de knuppel en behuizing te vergroten waardoor het zand er door kan en de knuppel niet meer vast komt te zitten. Wel krijg je dan meer zand in de zender.
Ook in ongemodificeerde knuppels komt er bij het vliegen aan het strand, op de duinen zand in de zender. Dit kan zich overal afzetten, zeker ook waar je het niet wilt.
Een gemakkelijk én werkzaam middel is wat dubbelzijdig tape tegen de onderwand van de zender plakken. Hier zal het zand zich verzamelen en in de kast minder problemen geven.
Vrijdag heb ik de tape die al redelijk vol zat vervangen en na het vliegen zaterdag heb ik toch al weer nieuwe korrels verzameld.
Het helpt!