Hallooo iedereen,
reactie op eerdere vragen m.b.t. tot het koning(innetje).
Voor de aansturing van de rolroeren heb ik een staande servo op de vleugel geplaatst, en met behulp van krimpkousjes verbonden met de orginele metalen stangetjes (z-gebogen) zoals die in de oer-koning ook zitten. Hierdoor hou je de onderzijde van het toestel gewoon vlak, en alle bewegende hevels in het toestel zelf. Je kan dan gewoon de vleugel m.b.v. elastiekjes bevestiggen. Voor het vastlijmen heb ik epoxy gebruikt, zo op de oracover. Ze heeft vele vluchten en ook (harde) landingen meegemaakt, en er is nog nooit iets kapotgegaan (op bespanning na, na een vervelende ontmoeting met een soldeerbout).
Roeruitslagen:
-rustig vliegen... rol, 3,5 mm up en down, lineair.
hoog, 3 mm up en down, lineair.
-snel vliegen... rol 2,5 mm up en down, 20%expo. hoog, 2 mm up en down, lineair.
Kheb al veel geprobeerd, maar hiermee ging het het lekkerst. Moet wel zeggen, ik ben niet zo'n piloot, 't gaat me vooral om het bouwen, en de leuke aandrijvingcombo's uitproberen.
Ben ook benieuwd naar jullie ervaringen, en foto's. En Iwan, misschien moet je de aansturing v.d. rolroeren toch nog anders maken, als je het toestel lichter hebt dan de mijne, zal een "normale"handstart ook goed lukken. Dan is het niet nodig om de ondervleugel vast te lijmen maar volstaan de elastiekjes.
Ik wil nog proberen om een goede foto te maken van de aansturing v.d. rolroeren, maar mijn toestel werkt niet helemaal mee.
Het mooie weer komt er weer aan, dus vliegen...
Succes, groetjes Aaalie.