Zaunkönig

Hoi,

Er is al eens een paar keren over de Zaunkönig gesproken, toch had ik nog eens een vraag.

Heeft iemand hem met een Speed 400 al eens gebouwd?
Zo ja welke waren jullie ervaringen?

Momenteel ben ik de Zaunkönig aan het tekenen voor deze motor, met een MH43 profiel, zodat ik deze kan frezen.

Alvast bedankt voor jullie bemerkingen.
Tom

Simprop heeft momenteel een ARF van de Zaunkönig in het assortiment zitten. Speciaal voor Sp400. Ga er dus vanuit dat dit prima kan! :)

Ben benieuwd, keep us posted!

Hoi Jorrit,

Heb je hier toevallig ergens een foto van?
Of kan je me zeggen waar ik deze kan vinden?
Welk is de prijs van het toestel?

Bedankt
Tom

simprop_02.jpg

http://www.prop.at/neues/simprop.html zei:
Zaunkönig ARF der SIMPROP Klassiker - jetzt elektrisch als ARF-Modell
Zaunkönig ein Sinnbild an Gaudi und Flugspaß. Der technische Fortschritt bei der Modellflugelektronik eröffnet nun ganz neue Möglichkeiten. Der Zaunkönig ist nicht nur beinahe flugfertig (ARF) sondern fliegt auch elektrisch und damit (fast) geräuschlos. Dabei stehen die Flugleistungen dem ursprünglichen Verbrennermodell in nichts nach. Mit der neuesten Akkutechnologie beträgt die Flugzeit pro Akkuladung bis zu 20 Minuten. Schade, wenn man da bei schönem Flugwetter keinen Zaunkönig im Gepäck hat!
Baukasteninhalt:
Der Baukasten enthält das in Balsaholzbauweise fertig aufgebaute und bespannte Modell mit eingebautem Getriebeantrieb und zwei betriebsfertig installierten Servos sowie eine ausführliche Bedienungsanleitung. Zur Fertigstellung des Modells müssen Sie nur noch Empfänger, Regler und Akku einsetzen und los geht's.

0291200.jpg

Fliegerland Shop.de zei:
Der SIMPROP Klassiker -jetzt elektrisch als ARF-Modell, Antrieb und Servos bereits eingebaut, Leicht,leistungsstark und kunstflugtauglich, Super -Flugeigenschaften Hochwertige Verarbeitung, Mit Li-Polymer-Akkus bis zu 20 Minuten Flugzeit

€129,90 bij Fliegerland Shop

Haha.. Wordt dus frezen. €130,- Wat een prijs!
schater.gif

Amaai

Hoi,

Bedankt voor de info, ik zat even te denken om eentje te kopen, maar 130 euro vind ik toch redelijk veel geld. 8O

Weet nog niet of ik hem zelf ga bouwen, zijn er mensen die interesse hebben in een Zaunkönig?

Tot hoors
Tom

Ik heb wel interesse in een gefreesde Zaunkönig. Als hij maar geen €130,- kost.. ;) Weet dan alleen niet of ik er een Cox Tee Dee .049 op zet met 2x Hs55, of een Sp400, LiPo en Slim10BE o.i.d.

Mocht je hem gaan frezen, frees er dan gelijk eentje voor mij mee! :) (mits niet te duur uiteraard)

Ik was namelijk al begonnen met een Zaunkönig bouwprojectje, daar is alleen niet echt iets van gekomen tot nu toe!

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=9246

Hoi Theo,

Wat vinden jullie niet te duur? :wink:
Wel een eerlijk bedrag natuurlijk.

Met het orginele profiel of het MH43 profiel?

Tot hoors
Tom

Wat is het voordeel van het originele profiel tegenover het MH43?

In principe stelt het bouwen van zo'n Zaunkönig weinig voor. Zit te twijfelen of ik voor zo'n freespakketje ga of hem gewoon zelf van tekening bouw. Het enige nadeel zijn de ribjes van de vleugel. Als die netjes gefreesd zijn is dat natuurlijk een stuk makkelijker. :) Denk dat je een beetje de RBC prijzen als richtlijn aan moet houden. Zo'n Funflyer Mustang o.i.d. kost €24,- Maximaal €30,- lijkt me wel een mooie richtprijs?

Hoi Jorrit,

Het MH43 profiel is dunner dan het profiel op het orginele plan.
Het orginele profiel is onderaan gewoon recht.

Gelijk heb je als je zegt dat het bouwen weinig voor stelt het is een vrij simpel toestel maar het vliegt gewoon snel en goed, totdat de batterij of benzine op zijn. :twisted: met het MH43 profiel zou het nog beter moeten vliegen....afwachten natuurlijk. :wink:

Als er mensen interesse hebben wil ik dit frezen voor 20 euro, let op enkel het freesbare, dus geen stuurstangen en dergelijke.
Stuur me even een mailtje indien gewenst.

Tot hoors
Tom

Niet wijs

Hoi Peter,

Ik weet het...ben een gekke Belg :oops:
Maar ik wil iedereen een beetje laten meegenieten natuurlijk. 8)
excl. verzendingskosten.

Tot hoors
Tom

How me tegen..!! Voor die prijs wil ik er ook wel eentje.

Wat bevat een pakketje?
Gefreesde ribjes en rompzijkanten?
liggers ed zelf nog toe te voegen?

Kom jij toevallig over 1,5 weken kijken bij jets pampa helchteren?

Tom kan je een setje "originele" en "modified" vleugelribjes frezen ???

Kan ik zien of het scheelt ;-) ....

Motorrekke MEGA 16/7/12 met 6"x4" grijze Graupner prop (nostalgie) .... op 2 x 350HD Kokam ... moet rond de 200 gram blijven .....

ik denk dat ik een (defect) cilinderkopje van een Cox'je op de Mega lijm (nog meer nostalgie)....

Wat er in zal zitten.

Hoi Niek,

In het pakketje zal zitten, de 30 ribben, de 2 romp helften, de rolroeren (moet je nog wel in vorm maken, schuim maken dus), het hoogteroer, richtingsroer, de vleugeltips (deze moet je wel op elkaar lijmen, zijn 3 plankjes in vorm al gefreesd)
Boven beplanking aan het richtingsroer met de opening er al ingefreesd, motor steun voor een Speed 400 en de spant in het midden.

Denk dat je dan al heel veel hebt.
Je moet enkel nog een balsa plank van 3mm bij halen om de bodem en de neus te beplanken en eentje van 1,5 om de plaats waar de rekken komen te verstevigen.

Tot hoors
Tom

Hoi Tom

Heb je enig idee wat de vleugelbelasting is van een dergelijk kistje. Mijn frees project heeft een vleugel opp van 13.5 Dm2 en ik heb geen idee welk streefgewicht ik moet aan houden.

Normaal ga ik er van uit dat elke gram er een te veel is maar goed er is een onder grens :-)

Blijft die kist met 40 gram nog een beetje hangen of heb ik dan echt een baksteen

20 euro is een goede prijs, en net zoals Niek al vroeg kom je naar Jets over Pampa, wij zijn dan daar en kunnen dan de rest eventueel regelen.

Back