zeer kort bouwverslag van de Pushy-Galore Indoor pylon racer

• Topicstarter Topicstarter Theo Coenen
  • Startdatum Startdatum
Net effe heel kort de toeren gemeten, wat valt dat toch tegen. 8O Volgens het natte vingerrekenwerk zou dit rond de 50.000 moeten zijn, maar het zijn er maar 40.000. Amperes heb ik niet kunnen meten want het kabaal was een beetje teveel voor de familie die tv wilde kijken in dezelfde woonkamer. :twisted:

Ja en nee, Pushy was nog niet ingevlogen en bij het testen binnen was het dus niet te doen om te sturen. En voor de aanwezigen, die testjes indoor was net niet halfgas...............
Toen toch maar naar buiten gegaan en op de sportvelden achter de hal Pushy ingevlogen. Na wat trimwerk was het model halfgas heel goed te vliegen. Volgas ging het model er als een speer vertikaal vandoor. Het vloog buiten zodanig snel dat het mij verstandig leek om daar maar niet mee indoor te gaan vliegen.

Van de week wat meer en beter testwerk kunnen doen met dit model en alweer ondersnijd het model als ik volgas vlieg. Ik verdenk er nu de voorvleugel van. Ik denk dat deze toch een klein beetje instelhoek moet hebben ten opzichte van de hoofdvleugel. Maarja, hoe ga ik dat nu doen. En ja voor binnen is dit met halfgas al veel te snel. Tot halfgas is alles redelijk tot goed te sturen en blijft het model mooi op koers, maar zodra je volgas geeft gaat het er als een speer vandoor en zodra de topsnelheid is berijkt begint het model met duiken. Dit kan ik alleen maar opheffen als ik van het gas afga, dan neemt de snelheid af en hersteld het model zich weer netjes.

Pjotrrr zei:
Motortje beetje omlaag richten?

motor juist omhoog richten denk ik of zie ik dat verkeerd??
lijkt mij dat als je de motor omlaag richt de staart omhoog komt en de neus omlaag zodat hij nog sneller duikt.
en dit dus precies andersom is als je de motor omhoog gericht staat.

Back