D
djpj
Guest
Hoi allemaal,
Zomaar een ideetje dat dit weekend bij me opkwam: Normaal wordt een gyro alleen maar gebruikt voor het stabiliseren om de topas, dus voor het aansturen van de heckrotor. Maar in principe moet het natuurlijk ook mogelijk zijn om gyro's te gebruiken voor het stabiliseren om de dwars as (dus voor het aansturen van het nickservo) en om de langsas (rollservo).
Zou zoiets werken? Heeft iemand dit wel eens geprobeerd?
Nog mooier zou het zijn als er ook een soort 'gyro' bestaat die rechtlijnige versnellingen meet. Nou ja, geen gyro dus, maar een versnellingsmeter. Deze zou je dan kunnen koppelen aan het collective pitch servo.
Resultaat: een in alle richtingen zeer stabiele heli. (Die wellicht nauwelijks bestuurbaar is?). Lijkt me wel geinig om op dit manier in een storm met m'n T-rex te vliegen.
Wat denken jullie hiervan? Zou dit mogelijk zijn en ook echt toegevoegde waarde hebben?
Ben benieuwd naar jullie reacties!
Groeten,
Pieter
Zomaar een ideetje dat dit weekend bij me opkwam: Normaal wordt een gyro alleen maar gebruikt voor het stabiliseren om de topas, dus voor het aansturen van de heckrotor. Maar in principe moet het natuurlijk ook mogelijk zijn om gyro's te gebruiken voor het stabiliseren om de dwars as (dus voor het aansturen van het nickservo) en om de langsas (rollservo).
Zou zoiets werken? Heeft iemand dit wel eens geprobeerd?
Nog mooier zou het zijn als er ook een soort 'gyro' bestaat die rechtlijnige versnellingen meet. Nou ja, geen gyro dus, maar een versnellingsmeter. Deze zou je dan kunnen koppelen aan het collective pitch servo.
Resultaat: een in alle richtingen zeer stabiele heli. (Die wellicht nauwelijks bestuurbaar is?). Lijkt me wel geinig om op dit manier in een storm met m'n T-rex te vliegen.
Wat denken jullie hiervan? Zou dit mogelijk zijn en ook echt toegevoegde waarde hebben?
Ben benieuwd naar jullie reacties!
Groeten,
Pieter