Zeilboot romp laten maken.

hallo iedereen
Ik heb naast dit forum nog een forum over welke zeilboot bij mij past.
Maar ik zit sinds kort te denken om misschien mijn eigen zeilboot na te maken.
Maar dan zit ik met een probleem.
Ik weet niet hoe ik een romp moet maken voor dit model.

Weten jullie misschien een zaak waar ik de tekeningen van een model naartoe kan sturen en dat zij het gaan maken, (het liefste voor een zacht prijsje)
Ik heb het over een splash blue zoek maar op internet kom je op allerlij foto's.
Het lijkt mij leuk want dan ben ik de enige met dat model op de club.

Kunnen jullie mij helpen en misschien ook zeggen of het wel slim is en of ik dat wel moet doen/kan doen.
Het is namelijk ook leuk dat ik dan kan oefenen voor in het echt en dan kan ik de naam stickers en zeilnummers er precies op zetten.
Mvg Wolter graaf.

Ps in het echt is hij een soort van broertje van een laser.
Maar ik vind een rc laser hier zo duur vandaar.
Zit ook al te kijken naar een gewone mm

Forum == draadje? Dus, om wat centjes te besparen, mag iemand voor jou gaan bouwen. Mmm... zo werkt het alleen niet. Zelfs als je zelf gaat bouwen, ben je duurder uit dan bij aanschaf van een RTR zeilboot. Ik ben in het bezit van deze zeilboot:

https://hobbyking.com/nl_nl/orion-sailboat-465mm-plug-play.html

Die vaart erg goed. En voor dat geld... ;)
Beste Eric ik denk inderdaad dat u gelijk hebt het leek mij een leuk idee.
Er is iemand die heel misschien zijn micro magic wil ruilen tegen mijn smit Rotterdam.
Maar toch ik zat even later te denken kan je ergens geen losse rompen kopen van een rc laser of zijn die zowat net zo duur als hem compleet.
En is die boot van u vergelijkbaar met de mm?
Mvg Wolter graaf

Weet iemand hier hoe je dan aan een rc laser romp komt en hoe duur dat dan is.
Van een laser kan je ook een splash maken namelijk.
Mvg Wolter graaf

Wanneer je de Romp van een RCLaser wilt gaan verbouwen...
Ik raad het je af, Polyethyleen is nou niet echt het materiaal om makkelijk mee te knutselen.

Duur is relatief, en waarom alleen een Romp, de overige zaken, zoals elektronica, roer, kiel/zwaard heb je toch ook nodig,
die gebruikte elektronica is niet het duurste in het segment.
Tuig, kun je zelf maken, maar of je dan gelukkig bent en wat je dan bespaart, is niet zo groot.

Oke ja ik heb al bedacht ik laat hem maar vallen.
Ik ga kijken wat voor een zeilbootje ik ga kopen of een micro magic of toch misschien een dragon force ofzo.
Wat vinden jullie of hebben jullie nog een ander bootje in deze klasse die wel wat is.
Mvg Wolter graaf

Back