Mannen, klinkt heel betweterig, maar ik geloof dat ik het hier als eens geschreven heb:
Jullie hoeven jezelf weinig te verwijten. Je locatie is prima, daar gaat het niet om, maar jullie planning is een beetje... kort dag, zal ik maar zeggen.
Als je kijkt naar de organisatie van de werkschependag: ik ben in het najaar begonnen met een draadje te openen. Uiteindelijk resulteerde dit in een poll die op nieuwjaarsdag eindigde. De keuze werd Appingedam. De datum hadden we al: hemeldvaartsdag.
Dat is dus ver tevoren plannen. Je moet rekening houden met het feit dat er misschien mensen uit het hele land willen komen, als ze kunnen. Echter: die hebben ook hun eigen vereniging, met activiteiten, gezinnen, en andere sociale verplichtingen zoals bijv schoonmoeders, verjaardagen van kinderen en de kat van de buren die dan ongesteld moet gaan worden. Kortom: als je zo'n dag tot succes wil maken, en als je wilt dat er veel 'vreemde' schepen komen, zal je eerder moeten beginnen met plannen.
Kijkend naar mezelf: dit is de dag na de Open Dag van Vaargroep Flevoland, m'n eigen cluppie. Dan ben ik een beetje uitgeteld...
Advies: probeer dit, als je grootschalig wilt, in September te doen, na de zomervakantie. Minder evenementen, minder druk op de ketel...
Succes!