Zeilen bij Belvedere Heerenveen

Gisterenavond samen met Johan weer een paar uurtjes heerlijk zomers rondgevaren bij het Belvedere. De wind bleef langer aanhouden dan gedacht en dat leverden weer mooie plaatjes op :cool: En niet te vergeten: film, via de boord camera op de VO-70!

Wij zeilen hier meestal op de woensdagavond dus mochten er meer zeilers in de omgeving zijn... hoe meer zeilen hoe meer vreugd!

Heerenveen is wel in de buurt voor me, maar een varende boot heb ik nog niet.(staan hier nog wel spanten van een mijnenveger, een plug van een G5, een romp van een VO70, en een romp van een VO60...)
Ik krijg wel ineens de neiging een paar rompjes te glassen om een multihull te bouwen. koolstof buisjes genoeg...

hoi allemaal

hier is het filmpje, beetje geknipt en geplakt,

[URL="
- Film.wmv[/URL]

groeten johan

Laatst bewerkt door een moderator:
dit was nog maar een klein gedeelte , in totaal is er
een uur aan film, helaas te groot om op youtube te zetten:cool:

groeten johan

Dan mag je die de volgende keer wel even op de usb meenemen. Neem ik de laptop mee, want daar staat nog 162mb aan foto's van de afgelopen keer op!

hoi

vanavond weer lekker gezeild met Merlijn
ondanks een paar regendruppels en een afzwakkende wind
toch wat mooie beelden vanaf de boot

groeten johan

Joh heb je dat gisteravond nog zitten monteren?! ;)

Volgende keer neem ik de F4U mee voor de luchtopnames! :cool:

jammer dat heerenveen zo ver weg is anders had ik met me nieuwe boot zeker een keer komen varen mooi plas hebben jullie daar

grtz lip

Hoi Lip,

A'dam is inderdaad wel een beetje ver weg voor een avondje varen. De locatie zelf voldoet bijna aan alle eisen:

- Voor mij op 10 min rijden van huis.
- Ruim en open water zonder struiken/ bomen dicht bij de waterkant.
- Overal meer dan een meter diep.
- 99% waterplant vrij.
- Lage oever voor het tewaterlaten van de boten.
- Voldoende parkeerplaatsen naast het water.

Het enige wat eigenlijk ontbreekt zijn bankjes :rolleyes:

Eigenlijk verbazingwekkend dat Johan en ik zo ongeveer de enigen zijn die daar met regelmaat varen.....

Hallo Merlijn,

'Voor jouw tijd' werd er soms wel met tien boten tegelijk gezeild bij de Belvedère, hoofdzakelijk Saphirs; de walkanten waren nog niet eens begroeid/ ingezaaid, bij een beetje wind stond je in een zandstorm en de boot in het water krijgen was ook een uitdaging, omdat het mooie lage walletje met beschoeiing er pas veel later kwam...

Ook later werd er veel gesaphird:
SAPHIR FORUM • Bekijkt onderwerp - Woensdag 2 mei Fryslân zeilen (8 boten)

Groeten, Jan.

Klopt jan,
en toen drooogde het wat op met het gezamelijk zeilen.
Maar Johan weet het zich nogwel te herinneren.
En wanneer ik alleen of met mijn zoon zeil is het water op 1 km van mijn woning beter als 22 km verderop...

Hoi Jan,

Daar ben ik van op de hoogte. Ik ben sinds 2005 in Hveen en heb toen ook nog wel eens met mijn MM in Drachten gevaren. Ging toen nog samen met Gerben, ook uit Hveen. Ik heb de Saphir ploeg wel eens gezien bij het Belvedere. Gegreep van Johan dat de ploeg nu voornamelijk in Groningen zit?

Hallo Merlijn,

Als je het Saphir forum bekijkt, zakt het daar ook een beetje in, maar er is steeds een groepje, dat blijft zeilen.

Toen ik mijn werk nog in Sneek had reed ik door de week (en in het weekend) regelmatig naar Groningen (en Oranjewoud) om daar te zeilen, een aantal Groninger vaarders kwam ook vaak naar Oranjewoud, zelfs in de winter, als het buiswater op je verstaging bevroor...
Dat waren nog eens tijden.

Ik heb onder 'druk' van Thijs ooit eens een winter MM meegevaren tot aan het NK in Grouw toe, maar die bootjes zijn me nét iets te nerveus, en de sfeer in de MM groep begon me toen al tegen te staan.
Bovendien had ik toen nét m'n Voyager en was de Saphir rijzende onder de vaarders, die een wat realistischer zeilende grote boot naast hun 52 cm 'dobber' wilden hebben.

Groeten, Jan.

Joh heb je dat gisteravond nog zitten monteren?! ;)

nee hoor, windows movie maker heeft ook een automatisch bewerken mogelijkheid,
de computer opgestart, filmpje in programma laden (20min)
daarna de moviemaker op automatisch zetten, (30 min)

en tenslotte uploaden naar utube, (1uur 15 min)8O

groeten johan

gelukkig heb ik hier de sloterplas nog :D ook erg mooie plas
en altijd wel wind :D plus nog geen min lopen van me voordeur
nu me boot nog afmaken lol

grtz lip

Hoi Lip,

A'dam is inderdaad wel een beetje ver weg voor een avondje varen. De locatie zelf voldoet bijna aan alle eisen:

- Voor mij op 10 min rijden van huis.
- Ruim en open water zonder struiken/ bomen dicht bij de waterkant.
- Overal meer dan een meter diep.
- 99% waterplant vrij.
- Lage oever voor het tewaterlaten van de boten.
- Voldoende parkeerplaatsen naast het water.

Het enige wat eigenlijk ontbreekt zijn bankjes :rolleyes:

Eigenlijk verbazingwekkend dat Johan en ik zo ongeveer de enigen zijn die daar met regelmaat varen.....

Hoi Jan,

IJs op je voorstagen dat klinkt al bijna heroisch :D Ik heb met de tri afgelopen winter nog wel een paar keer op de achtergrond bij de MM in Lemmer gevaren. Ben nog steeds lid van de zeilvereniging vandaar. ( heb mn 1:1 Laser een jaar geleden verkocht)

Mijn MM was lekker standaard met verstaging en de romp in 2 kleuren, niks uber racy etc. Dat te fanatieke is niks voor mij, ik vaar voor mn plezier al ga ik een vriendschappelijk wedstrijdje zeker niet uit de weg hoor!

Maar we zien je graag een keer met je voyager of saphir verschijnen op een woensdagavond! :cool:

Mochten er nog meer mensen zijn die zin hebben om vanavond te zeilen... Vanaf ongeveer half 8 zijn Johan en ik weer bij het Belvedere!

er staat weer een filmpje op youtube, deze keer met wat meer wind, en dus spektakel, kotszakjes bij de hand aub 8O

[URL="
- 18-08-2010.wmv[/URL]

groeten johan

Hallo Johan,

Leuk filmpje!

Het is dat er zo nu en dan een tri voorbij schiet en er ergens nog een Voyager rondbanjert, anders zou je met de (toch nog kleine) beeldhoek denken, dat je alleen op het water was.

Groeten, Jan.

Back