Even een pauzetje kan nooit kwaad.
De snelheid waarmee jij bouwt verbaast me sowieso telkens weer.
De snelheid waarmee jij bouwt verbaast me sowieso telkens weer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Nee, nog niet, ga snel kijken!Hallo Marijke,
Gudmund heeft nog wat foto's geplaatst van hoe zijn plaat spaghetti in de romp past, al gezien?
Groeten, Jan.
Ja, het past... precies... je moet zijn mechanische vaardigheid prijzen! ik ben bijna klaar met masten en bomen.... dan touwtjes en blokken.... naaimachine afstoffen en zeilen spelden. (Overigens, bolling in de zeilen brengen valt wel mee, met een paar cupnaden heb je die al gauw, je kan ook hol knippen...)Hallo Marijke,
Gudmund heeft nog wat foto's geplaatst van hoe zijn plaat spaghetti in de romp past, al gezien?
Groeten, Jan.
Hallo Marijke,
Billing boats, ik zei toch: ze zeilen zelf niet. Niks van te begrijpen. Gelukkig hebben we modelbouwforum nog!Hallo Marijke,
Het principe van die schets klopt, maar wie dat getekend heeft, heeft nog nooit een zeilend model gemaakt, mechanisch rammelt het aan alle kanten, dit wordt spaghetti voor gevorderden, frustratie bis zum geht nicht mehr...
Groeten, Jan.
Dat zal best, maar wat zijn dan de kriteria?Alle boten van Billing Boats worden daar gebouwd en ook getest![]()
Ik ben het met Jan eens, ik kan er geen chocola van maken, geen tekst, helemaal niks. Ze leggen niet eens uit dat er wanten zijn en hoe je die maakt, over de zeilwinches doe ik er het zwijgen toe, het is een mooi schip, maar even begrijpelijk uitleggen hoe waar en wat laten ze achterwege....Alle boten van Billing Boats worden daar gebouwd en ook getest![]()
Foto? Wedstrijden: uitgesloten. Lekker varen op de aasee... (bocholt(D)...)als je de twee voorste maar met 1 koord maakt en in het midden van het dek naar boven laat komen net zoals de achterste.
En je gebruikt gesloten drums ipv open gaat dit lekker varen als je er maar geen wedstrijden mee wil gaan doen want dan is het inderdaad een ander verhaal.
Bij mijn zeilscheepje zit er zelfs geen winch in maar een servo met lange arm. Nog nooit koorden in de war gehad.
Wees niet bang jan, de servo’s komen er. Een roerservo, drie zeilservo’s. Maar eerst eens de zeilen en touwen regelen. Ik ga eerdaags aan het want beginnen, daarna de zeilen naaien.Voor het grootzeil en de bezaan zou je best met een sterke servo met arm kunnen werken.
Voor de overlappende fokken kom je daarmee niet weg, vanwege de grote lengte schoot die je moet verhalen om van bakboord naar stuurboord te komen...
Groeten, Jan.
klopt Jan, maar 1 zeilservo met dubbele gesloten trom en 1 lijn naar elk fokzeil dat op de koningsplank naar boven komt voldoet mijn inzien meer dan voldoende om wat te zeilen op een vijver.Voor het grootzeil en de bezaan zou je best met een sterke servo met arm kunnen werken.
Voor de overlappende fokken kom je daarmee niet weg, vanwege de grote lengte schoot die je moet verhalen om van bakboord naar stuurboord te komen...
Groeten, Jan.
Hallo Marijke,Een roerservo, drie zeilservo’s. Ik ga eerdaags aan het want beginnen, daarna de zeilen naaien.
goed idee! Ik zit net te bedenken hoe en wat, helemaal geen ene aanwijzing voor wat waar te plaatsen, lekker bij gudmund afkijken is een toptip!Een optie is, om voor het zeilen zoveel mogelijk te minimaliseren en de 'toeters en bellen' afneembaar te maken, zodat die er op de kast weer aangehaakt kunnen worden voor het mooi.