Zelf auto in elkaar zetten

Ik heb het niet zelf opgelost, nu heeft hij ineens betere compressie. Maar toen had hij echt teveel compressie, want je kon hem niet eens normaal aantrekken.

Zuigertje droog, daarom bijzonder zwaar door de cilinder te bewegen, nu doordat er wat brandstof bijzit ( smering) zal de boel wat soepeler bewegen??

Gloeit je plug wel, plug drijfnat? even je huiswerk doen, er staat genoeg over geschreven.

Succes, grtz. Erwin

Laatst bewerkt:
Dat ligt uiteraard aan je lader he.. het laadvermogen bepaalt ook de laadtijd.

Kijk anders eerst even of een andere plug wel gloeit? Anders indd laden, als je zo'n laadadapter hebt die je in het stopcontact moet steken dan kan je de boel wel even aan de kant schuiven, 16 uur laden ofzo?? Er is een formule om je laadtijd te berekenen, om hier geen foute info te plaatsen heb ik liever dat iemand die formule hier neerzet die het zeker weet dat hij het goed weet.. ik DENK de capaciteit van je driver delen door het aantal mah waarmee je laad en dan maal 1.4 doen... maar nogmaals, zeker weten doe ik het niet.

wederom succes, grtz. Erwin

Oke, dan moet ik toch nog maar even wachten totdat hij opgeladen is. Hoe kan het trouwens dat als er benzine in de slang zit dat hij echt verschrikkelijk veel compressie heeft (naar mijn idee te veel)? En als er minder benzine in zit een stuk minder?

Rens?? Lees je aub eerst een beetje in voordat je de boel om zeep helpt.
Ik snap nu je eerdere probleem ook wel, als je motor volgelopen is met brandstof ( geen benzine hoop ik..) , met andere woorden verzopen dan wil die ook slecht of niet ronddraaien. Simpelweg omdat er te veel brandstof in de motor zit, je kan er zelfs schade mee aanrichten als je toch door probeert te draaien, denk aan kromme drijstang ed.
In zo'n geval je plug eruit draaien en de motor leegstarten..

Nogmaals, lees je eens wat beter in, ik ben zelf ook zeker geen methanol goeroe maar er zijn dingen die je toch MOET weten voordat je met deze hobby aan de gang gaat..

Alweer succes, grtz. Erwin

Reken er maar niet te veel op dat hij zich hier gaan inlezen hoor. Ik probeer hem dat al 3 pagina's lang aan te raden, maar halverwege wist hij nog niet het verschil tussen een ontvanger en een zender, laat staan dat hij de rest van de beginselen ook leest/leert.

EDIT: misschien is er nog wel hoop; getuige de post van Rens in een ouder topic in de brandstofsectie. ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Sander, er word ook niet gevraagd aan jou om energie in dit topic te steken. Dat bepaal je helemaal zelf. En ik wist het verschil wel tussen een zender en een ontvanger, ik haalde ze alleen door elkaar. Maar ik zit nu met nog een probleem: Ik krijg hem nu wel gestart, maar als ik dan de zender aanzet gaat hij ineens volgas rijden?

Zet de zender altijd aan VOORDAT je de ontvanger aanzet, en controleer als je gastim wel overeenkomt met de gasservo in neutrale positie

Je zender hou je in je handen (ook wel bekend als afstandsbediening), je ontvanger is het zwarte doosje die de signalen van je zender ontvangt, waar de antenne uitkomt, en 2 servo's en de batterijen via een stekkertje ingaan.

Via je zender kan je met 2 draai/schuifknopjes het neutraal punt van je servo's bijstellen. Gaat je auto altijd wat naar links als je stuurknuppel/wiel op 0 staat, dan kan je de trim bijstellen zodanig dat het nulpunt overeenkomt met de positie 'rechtdoor' van je auto, idem als bij de gasservo.

De nulpositie van je stuurservo is dus als beide wielen mooi recht staan (ervan uitgaande dat er geen toe-in of toe-out is)
Bij de gasservo is dit de positie waarbij je carburator 1 of 2 millimeter openstaat zodanig dat hij net genoeg lucht krijgt en dus op laagste van de toeren (stationair) blijft draaien zonder dat de koppeling al in werking treedt.

Het is me toch niet gelukt, hij blijft volgas rijden, hoeveel ik ook met die knoppen speel op de zender. Ik heb laatst een nieuwe servo gemonteerd, zou het kunnen dat ik het beugeltje dat op de servo moet verkeerd erop heb gedaan?

Cooper, er word ook niet gevraagd aan jou om energie in dit topic te steken. Dat bepaal je helemaal zelf. En ik wist het verschil wel tussen een zender en een ontvanger, ik haalde ze alleen door elkaar. (Red./Sander: Waartussen natuurlijk een groot verschil bestaat! ;))

Voorzichtig Cooper; hij bijt! :mrgreen:

@Rens: Maar goed, voordat ik weer verweten word te grof over te komen; het zal wellicht niet eraan liggen dat je je servoheveltje verkeerdom hebt gemonteerd. (dat is zelfs niet mogelijk) Kijk eerst en vooral eens of, als je servo's in neutraalstand staan, de carburateuropening niet meer dan 1 millimeter bedraagt. Als die opening groter is dan 1mm, dan is het heel logisch dat je auto er vanzelf vandoor gaat.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back