Zelf bouw nitro/benzine kit

Goeie dag weet iemand dit misschien.
Ik zoek een fatsoenlijke zelfbouw kit dus dat je echt alles zelf in elkaar moeten zetten. Maar het lijkt ook wel of dat alle nitro auto's verdwijnen :shock:. Ik heb zelf nog niet echt veel bijzonders kunnen vinden.
Mijn budget is max 600 compleet maar bij voorkeur liever tussen de 400-500.
Ik wil het dus echt helemaal zelf bouwen en geen R2R of alleen ververven.
En ja ik weet dat R2R goedkoper is maar dan heb je het plezier niet van het zelf bouwen.

Dus als iemand mij zou kunnen helpen graag. Ik zag dat alle nitro modellen van tamiya uit productie zijn :(.

Mijn voorkeur gaat uit naar off-road of een rally model. Dus als iemand nog een model weet wat in productie is.

Lastig...... Wil je een kit van een beetje kwaliteit kom je al gauw in het wedstrijdspul terecht en ben je je budget al kwijt aan alleen het chassis.

Kit's zijn tegenwoordig erg dun gezaaid door de populariteit van het RTR spul.
Nitro's zijn er zat het is alleen voor 90% RTR en de overige 10% is het wedstrijdspul.

Er zijn nog wel vage Chinese merken die een auto in kitvorm hebben , maar dat Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.....

Je kan altijd nog een RTR kopen en die uit en in elkaar schroeven....

Weet niet hoe handig je bent neem aan van wel anders neem je geen bouw pakket maar waarom zoek je niet op internet naar een tweedehandse en haalt dat ding helemaal uit elkaar schoon maken nieuwe lagers en reparen wat kapot is genoeg mogelijkheden.
Heb ik ook gedaan met mijn tweede auto en dat was echt een super mooi project.

heeft HPI niet nog die kit van THE CAR?

Foei! :murder: (geintje)

Jij hebt zelf het bouwverslag niet bekeken waarschijnlijk:D

Er zijn heel veel soortgelijke kits te koop, maar zoals hierboven ook al gezegd wordt zit je dan in de categorie wedstrijdauto's en -prijzen.

Zo'n tweedehands project is ook leuk. Gewoon op marktplaats een complete hobby zoeken en lekker knutselen in de winter.

Zelfbouwkits in een lagere prijsklasse zijn vaak kwalitatief ook een stuk minder.

Ben benieuwd...... Hoop niet dat het een ACME of 1 van de andere labels is geworden...

Dan zul je waarschijnlijk het meeste plezier beleefd hebben aan het bouwen , het rijden wordt dan een heel ander verhaal....

Het is een ISHIMA 1/8 rave Truggy T1.0R geworden. Helaas is het voor een bouwverslag iets aan de late kant.

Auto is nog niet helemaal klaar maar zit al aardig ver in elkaar.

Sorry voor de late reactie trouwens.

Back