zelf bouw schip

Momenteel ben ik bezig met een zelf ontworpen boot.
De romp komt uit een boom stam zelf de vorm gegeven.
Maar ben nog bezig met de decoraties aan te brengen.
Weten jullie wat ik nog allemaal kan doen. Om hem mooier te maken?

Extra tips van bijwerkingen of wat te veranderen ,mag je altijd zeggen.
En voor iets extra vragen voor op foto te tonen is voor mij geen probleem.

Hier zijn wat foto's hoe hij er nu uit ziet .
10352035_710479625709707_785783515875123099_n.jpg

1489290_710479632376373_1818351652549082529_n.jpg

1526833_710479645709705_3738154118309079837_n.jpg

9775_710479692376367_7585751082479732909_n.jpg

Laatst bewerkt:
Welkom op MBF allereerst :)

Al goed op weg in ieder geval! Mooi schip om wat te detailleren inderdaad.
Ik denk dat het heel persoon welke details je aan zou willen brengen. Wellicht goed om op zoek te gaan naar foto's van echte schepen in dit soort, en te kijken welke details je zelf leuk zou vinden? (die je ook leuk vindt om te bouwen uiteraard)

Je zou voor inspiratie kunnen zoeken naar plaatjes van de Cutty Sark. Althans, je bouwwerk ziet er een beetje uit als een Tea Clipper of soortgelijke, dus als je in die hoek inspiratie opdoet zit je in de goede richting.

Nee, zou ik niet doen.

Dat zie je eigenlijk alleen op Columbus-tijd schepen (denk ik), jouw model oogt al veel moderner dan dat.

persoonlijk zou ik wat meer touwwerk voorzien, op echte zeilschepen zie je veel meer touwen aan de masten om deze recht te houden. Ook kan je enkele dekhuisjes plaatsen om naar de lager gelegen dekken te gaan. voor kanonnen vind ik je zeiler te modern.
succes al vast ,Marc

Aan de voormast zeker de zijstagen nog monteren.
Verder :rolleyes: :rolleyes:

Weglaten is ook een kunst.
Want als je gaat uitbreiden, tot hoever ga je dan.

Als je besluit er een clipper van te maken, zou je de opbouwtjes nog kunnen suggereren.
Verder zou ik er ook niet al te veel aan detailleren - het is een redelijk grof gebouwd bootje, dat is helemaal niet erg, maar dan moet je het ook een beetje grof houden anders staat het maf.
Gewoon afmaken, neerzetten en lekker van gaan genieten.

Dus even op sommen, het voorste touw werk er nog aan doen, dek roosters voor te veranderen van dek , geen symbool in de masten .
Heb wel 6 kanonen besteld en 1 stuurwiel.
Is het aan te raden voor een vlaggen mast te doen ?
Langs achter zou ik nog kijken om zo een uitgebouwde hut er op te zetten:de kapiteins hut.
En op de witte lijn paar zwarte kanon gaten of die weg laten .
Zou een boeg beeld leuk zijn hier op ?

Al vast bedankt voor alle leuke tips en weetjes iedereen.

De touwen komen er nu ook al aan , ben ook al begonnen met een versier stuk voor aan de neus met een boegbeeld.
Mijn kannonen zijn ook al toe gekomen en het stuur wiel staat er ook al op ;)

Mooi schip!
Ze doet me wel ergens denken aan de Alexander von Humbolt II
Nieuw gebouwd in 2011 naar het ontwerp van de Alexander von Humbolt I

Gr Dries

..... Diezelfde gasten hebben het ook over affuiten als ze een rolpaard bedoelen.

Dat klopt ook wel want een rolpaard is een bepaalde uitvoering van een affuit, meestal voor gebruik aan boord van schepen. Dat wil echter niet zeggen dat alle affuiten rolpaarden zijn. :nooo:
Een Rolls Royce is een auto maar niet alle auto's zijn Rolls Royces. ;)

Back