zelf carbon maken

• Topicstarter Topicstarter ronb41
  • Startdatum Startdatum
Als ik jou was, zou ik me eerst maar eens wat gaan inlezen.
Om bij het begin te beginnen (en zo te lezen is dat wel nodig): Carbon-fiber-reinforced polymer - Wikipedia, the free encyclopedia

ok ik heb het gelezen als ik het goed gelezen heb
is koolstofvezel van allerlei materialen gemaakt.
net als een legering ?
en welke materialen je gebruikt de eigenschappen van het vezels bepalen.
dus koolstofvezel is niet één begrip maar een algemeen word.
en kun je allerlei eigenschappen krijgen die je nodig hebt ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Om een stoel van dit formaat te kunnen maken uit carbon,

full

..zal je eerst een paar jaren ervaring op moeten doen met het bewerken van carbonvezels/matten en mallen maken .

Mvg Johan

Ps: De naam van deze stoel is "wingstoel" passend voor ons.:D

... ik ben een bouwkunde student en wij hebben een opdracht gekregen om een stoel te ontwerpen waarbij je alleen maar 2 materialen mag gebruiken bij mij en mijn partner is dat glas en koolstofvezel ...
Zie ook verwijzingen en lektuur in dit bericht
[415] epoxyhars

Nog een leverancier:
http://www.wilsor.nl/
Voorzorgsmaatregelen nemen als je met MEK (mag??) werken, kankerverwekkend.

Bedenk dat HOOFDletters aan het begin van zinnen de tekst prettig leesbaar houden.

... De naam van deze stoel is "wingstoel" passend voor ons.:grin:
Wat voor motor en prop zouden er op moeten? Elektrisch uiteraard.

Voorzorgsmaatregelen nemen als je met MEK (mag??) werken, kankerverwekkend.

ik hoef het niet na te maken ik moet een maquette maken en daarbij mag ik andere materialen gebruiken omdat het te duur en of te weinig ervaring hebben bijvoorbeeld wij mogen in plaats van glas mogen plexiglas gebruiken de uiterlijke kenmerken van de maquette moeten hetzelfde zijn.

maar ik moet een ontwerp maken dat wel te maken is met glas en koolstofvezel.

ik vroeg me af of je van koolstof zo iets kan maken
(ik weet niet hoe je een foto moet uploaden)
Modern Classic Stripe Chair by Joachim King - Juvandesign

met die vervormde buizen of balken maar dan dat ze van binnen hol zijn ?

Die stoel is idd te maken met koolstof, en compleet hol. Is echter geen klusje voor een beginner. Daarbij vergeleken is de stoel van Plotterwelt veel eenvoudiger: "gewoon" 4 holle pootjes, een zitting en een rugleuning.

dit is een zijaanzicht van een door mij ontworpen stoel. ik heb een vraag over de hoeken van de stoel, zoals je kunt zien zijn het rechte hoeken van 90 graden, maar volgens onze leraar is dat niet mogelijk en zijn ronde hoeken beter.
full

Hoe scherper de hoek, hoe moeilijker te leggen, en hoe meer krachten er op vrij komen. daarom zie je bij goed ontworpen composietstukken ronde vormen ;)

Onmogelijk is het idd niet, maar zoals susho zegt, ronde vormen geven veel minder problemen.

Ik zie nog veel te veel ontwerpen welke in staal, aluminium of hout worden uitgedacht, en vervolgens in kunststof gemaakt, met alle gevolgen van dien.

Maak het mooi rond, en daarna een sticker erop "designed for composites" :)

Back