Hier even een korte uitleg over hoe je een goede carbon as maakt...
noot vooraf: bij het zagen en boren het stof niet inademen, desnoods met water over spoelen om het stof weg te voeren.
meet de diameter van de as
koop zo een volle carbon as, let op dat je geen andere neemt die veel buigzamer is (de naam ontgaat me even ) neemt.
zaag de as op lengte
zoek een blokje hard hout (zacht gaat ook maar hard hout is beter)
boor daar een gat in met de diameter van de as.
steek de orginele as erin en kijk hoever die erin gaat. leg nu de as op het blokje en meet op het blokje af waar je met het kleine2mm boortje moet boren.
zet de boor in een boorkolom of houd de boor langs een winkelhaak om te boren.
steek de originele as in het blokje.gaatje naar boven natuurlijk.
boor nu met het 2mm booorje haaks op het blokje en de as.het moet soepel gaan zodat je juist door het gaatje van de originele as gaat, is dit niet zo, opnieuw proberen en beter meten.
boor eruit halen en originele as ook.
je mal is nu klaar
je kan nu de carbon as erin steken en met het 2mm boortje het gaatje voor het kleine pinnetje boren.
let op dat je nog steeds zo recht mogelijk gaat, het hout helpt je enkel een beetje, je kan er natuurlijk nog steeds schuin mee boren...
als je een foto wilt vraag je het me maar...
ik hoop dat het zo duidelijk is.
noot vooraf: bij het zagen en boren het stof niet inademen, desnoods met water over spoelen om het stof weg te voeren.
meet de diameter van de as
koop zo een volle carbon as, let op dat je geen andere neemt die veel buigzamer is (de naam ontgaat me even ) neemt.
zaag de as op lengte
zoek een blokje hard hout (zacht gaat ook maar hard hout is beter)
boor daar een gat in met de diameter van de as.
steek de orginele as erin en kijk hoever die erin gaat. leg nu de as op het blokje en meet op het blokje af waar je met het kleine2mm boortje moet boren.
zet de boor in een boorkolom of houd de boor langs een winkelhaak om te boren.
steek de originele as in het blokje.gaatje naar boven natuurlijk.
boor nu met het 2mm booorje haaks op het blokje en de as.het moet soepel gaan zodat je juist door het gaatje van de originele as gaat, is dit niet zo, opnieuw proberen en beter meten.
boor eruit halen en originele as ook.
je mal is nu klaar
je kan nu de carbon as erin steken en met het 2mm boortje het gaatje voor het kleine pinnetje boren.
let op dat je nog steeds zo recht mogelijk gaat, het hout helpt je enkel een beetje, je kan er natuurlijk nog steeds schuin mee boren...
als je een foto wilt vraag je het me maar...
ik hoop dat het zo duidelijk is.