Het is de bedoeling om een ornithopter te bouwen die 60cm spanwijte heeft.
Hij zal er gaan uitzien zoals de slowhawk maar dan een pak kleiner dus.
Deze setup zal er waarschijnlijk gaan in komen:
ontvanger (6gram)
2 servotjes ( 10 gram)
10A regelaar (die goedkope van hobbycity) (6gram)
motor: Hyperion Y12 Long Motor 4100Kv 1.5mm shaft
ofwel de 5300kv versie zie:RCtechnics Internet Store
batterij 20c 7.4V lipo ( 300 of 540 mah )= ( 22, 34 gram)
streefgewicht is om onder de 180 gram te blijven.
Nu vraag ik mij af:
welke flapfrequentie het best zou zijn, ( 10/sec? ) en
welke verhouding van overbrenging, ook
welke module van tandwielen, alles 0.5 of mss het laatste 1 ? en waar koop je die?
komt het zwaartepunt ook ongeveer op 1/3 van de vleugel of mss meer naar voor/achter?
welke van die twee motoren is meest geschikt? de eerste gaat tot 5.5A en de tweede 7.5A ( 35 en 50 wat ruwweg ), ik zou liefst de tragere nemen maar is 35Watt genoeg voor deze orni?
Welk materiaal voor romp? ik dacht van dat dun triplex ofzo, maar waar steek je dan je kogellagers? Balsa is dan weer te zacht denkik voor de vijsjes van de motor en zo.
De vleugels , welk materiaal is daarvoor geschikt en hoe lijm/naai/tape je dat best vast?
Welke hoek moet de staart ongeveer krijgen, 20graden?
welke hoek moeten de vleugels gaan? vanuit horizontaal 20 graden nar boven en 30 naar beneden? ik gok zo maar wat
ongetwijfeld komen er tijdens het bouwen nog meer vragen maar het zou al een grote hulp zijn indien ik antwoord wist op deze vragen,
Hij zal er gaan uitzien zoals de slowhawk maar dan een pak kleiner dus.
Deze setup zal er waarschijnlijk gaan in komen:
ontvanger (6gram)
2 servotjes ( 10 gram)
10A regelaar (die goedkope van hobbycity) (6gram)
motor: Hyperion Y12 Long Motor 4100Kv 1.5mm shaft
ofwel de 5300kv versie zie:RCtechnics Internet Store
batterij 20c 7.4V lipo ( 300 of 540 mah )= ( 22, 34 gram)
streefgewicht is om onder de 180 gram te blijven.
Nu vraag ik mij af:
welke flapfrequentie het best zou zijn, ( 10/sec? ) en
welke verhouding van overbrenging, ook
welke module van tandwielen, alles 0.5 of mss het laatste 1 ? en waar koop je die?
komt het zwaartepunt ook ongeveer op 1/3 van de vleugel of mss meer naar voor/achter?
welke van die twee motoren is meest geschikt? de eerste gaat tot 5.5A en de tweede 7.5A ( 35 en 50 wat ruwweg ), ik zou liefst de tragere nemen maar is 35Watt genoeg voor deze orni?
Welk materiaal voor romp? ik dacht van dat dun triplex ofzo, maar waar steek je dan je kogellagers? Balsa is dan weer te zacht denkik voor de vijsjes van de motor en zo.
De vleugels , welk materiaal is daarvoor geschikt en hoe lijm/naai/tape je dat best vast?
Welke hoek moet de staart ongeveer krijgen, 20graden?
welke hoek moeten de vleugels gaan? vanuit horizontaal 20 graden nar boven en 30 naar beneden? ik gok zo maar wat

ongetwijfeld komen er tijdens het bouwen nog meer vragen maar het zou al een grote hulp zijn indien ik antwoord wist op deze vragen,