Zelf een vliegtuig bouwen.

• Topicstarter Topicstarter Mrfunny
  • Startdatum Startdatum
M

Mrfunny

Guest
Hey

Ik heb een pakket gedownload met 1500 zelfbouw vliegtuigen.
Nu wil ik zo'n shock/slow/park flyer maken. (die langzaam kan vliegen en stunts kan doen)
Ik heb gezien dat die altijd van dat soort schuim gemaakt worden.
1. Wat is dat schuim en waar kan ik dat kopen?
2. al die vliegtuigen zijn PDF bestand en bestaan meestal uit 15 og meer A4-tjes.
Moet ik die allemaal uitprinten en aan elkaar plakken en dan overtekenen op dat schuim?

thanx

Wat betreft het schuim. Hiervoor gebruikt men meestal depron. Het is in 3MM en 6MM verkrijgbaar en is makkelijk te bewerken d.m.v een scherp breekmes (stanley). Niet alle modelbouwzaken verkopen het dus je zult even moeten zoeken. Er waren alternatieven voor waar je het kon krijgen, maar kan er zo even niet meer opkomen. De A4'tjes moet je inderdaad printen, de A4'tjes aan elkaar plakken en de delen uit tekenen op het depron en zo uitsnijden op maat.

Bij Parketzaken,

Ik weet niet of je al vliegervaring hebt, anders kan je het best een tigermoth o.i.d. bouwen, want een shock hou je denk ik niet in de lucht.

Ik weet niet of je al vliegervaring hebt, anders kan je het best een tigermoth o.i.d. bouwen, want een shock hou je denk ik niet in de lucht.
Ja ik heb nu een brushless vliegtuig van ook een soort foam :). Maar ik heb mn lipo gister per ongeluk opgeblazen XD

Dankje voor de snelle reacties.
Weten jullie ook wat voor lijm ik kan gebruiken?

Back