Zelf maken accupacks

• Topicstarter Topicstarter johanb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

johanb

Guest
Hallo lezers,
Waar koop ik goede en voordelige soldeerverbinders om de penlite AA waarvan ik accupacks wil maken. Is er een groothandel op dit gebied? Heb op e-bay.de 2300 mAh penlite batterijen verworven, nog steeds veel aanbod! 4 tot 6 euro per 8 penlite AA!! Geen bekend merk als Sanyo of GP maar het is het proberen waard.
Heb je interesse laat het even weten dan bestel ik er nog een paar meer bij....verzendkosten zijn toch even hoog.

En waar moet ik beslist goed opletten bij het solderen van de soldeerverbinders.....? En welke verhouding (soldeertin) kan ik het beste daarbij gebruiken?

Hebben jullie info voor mij...

Met vriendelijke groet,

Johan Berends

ik neem aan dat je kunt solderen. gebruik voor het solderen gewoon harskern soldeer. zorg er voor dat je cellen niet al te warm worden, gebruik dus een stevige bout zodat je een beetje door kan werken. als je het snel doet krijgt de cel niet echt de tijd om warm te worden.

de verbinders kun je maken van een strip koper of messing. je kan ook vertind electriciteits snoer gebruiken zonder plastic buitenkabel (is wel minder net)

Groeten Halmar

johanb
ik gebruik daarvoor desoldeer litse van dat fijne platte draad om soldeertin op te zuigen.
groeten wiebe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back