Zelf maken leraar/leerling kabel Spektrum DX6i ?

Staat in de link van post 9.

De link gaat alleen over oudere zenders dus daar kom ik niet echt verder mee.

Wil alleen maar weten of ik ongestraft de T12FG voorzien van een verloop snoertje naar 3.5mm plug aan kan sluiten op de DX6i dmv een kabeltje met aan twee kanten een 3.5mm stekker.

Hoi,
Ik heb natuurlijk ook de oplossing niet maar op die pagina wordt wel beschreven wat de problemen zijn. En welke oplossingen. Misschien kun je daar me experimenteren? En er staat een link naar een andere site: kens RC home page Die is recent. Daar staat ook een e-mail adres van iemand met verstand van zaken. Misschien kun je er een mailtje aan wagen?

Succes

Beter is het om het te doen, zoals Futaba in alle zenders toepast. In alle leidingen wordt een smoorspoeltje opgenomen. Bij Futaba zitten deze binnenin de zender, maar ze werken even effectief als je ze in de kabel opneemt, direkt achter de jackplug. Deze spoeltjes zijn bij de elektronicawinkel in weerstandsvorm verkrijgbaar. De benodigde waarde is 10 microHenri, oftewel 10 uH. Zowel aan de leraar- als aan de leerlingzijde is een spoeltje benodigd in elke draad. Als de l/s-kabel alleen het signaal overdraagt, heb je er dus twee nodig voor de mindraad en twee voor de signaaldraad.

Hoi Jan,

Heb eens even gezocht, kom naast de SMD varianten, 2 mogelijke kandidatene tegen (alleen bij Conrad gezocht), welke overige eigenschappen zijn belangrijk? Met andere woorden, wat zou de betere keuze hier zijn?

Voorbeeld 1, 28 cent bij Conrad
Overige technische spec.: IEC-Klimaatcategorie 55/125/56 · Gegord volgens DIN IEC 286 deel 1 · Waardemarkering volgens IEC-publ. 62.
Fabrikantnr.: B82141A1103K
Dragermateriaal: Ferriet
Nominale inductiviteit: 10 µH
Nominale stroom: 55 - 725 mA
Type: B82141-A1103-K
Frequentie: 2,52 MHz
RM: 10 mm
I(N) bij 40 ºC: 410 mA
Inductiviteitstolerantie: ± 10 %
Ø min.: 55
L(N): 10 µH
Conform RoHS: Ja