Zelf maken van uitlaatbuis

• Topicstarter Topicstarter Roy_Cabrio
  • Startdatum Startdatum
Het druk slangetje naar de tank zal denk ik wel moeten...

Over die tegendruk, mischien een beetje glaswol er in proppen... (al zal dan er miscchien wel weer meteen uitblasen... )

zal het helpen als ik het uitlaat gat aan de achterkant kleiner maakt
bijv een ringetje op maak

Ik vrees wat dat je tegendruk niet goed opgebouwd wordt doordat de drukgolf niet resoneert: dit komt doordat de diameter van je buis toch wel anders is dan die van je std uitlaat... Misschien dat iemand met wat ervaring hier kan op antwoorden, ben zelf ook wel benieuwd.

Voor een demper gebruik je best een expansiekamer: dus je plaatst ergens een dikker stuk buis en dan opnieuw de originele buis: ---===--- en je laat de dunne buis een stuk in de grote lopen. Wat je ook kan doen is een dikkere buis om je dunne plaatsen en gaatjes boren in je dunne. Natuurlijk maken dat je kamer dicht is: je kan die kamer dan ook met wat akoestisch absorberend materiaal beplakken maar is in principe niet nodig. Probleem is wel dat je zal moeten experimenteren met lengte en diameter van je kamer. Diameter lijkt mij best overeen te komen met je std demper ongeveer, lengte kan ik nu niets over zeggen maar als het moet kan ik het wel eens proberen uitzoeken wat het _theoretisch_ zou moeten zijn :wink:

Tom

ps: en geen kracht meer? volgens mij zou je in je hoge toeren wel meer kracht moeten hebben maar onderin zou het idd wel eens kn tegenvallen :D

ik ben ook bezig met een nitroracer en ik heb een 7mm alumiumbuis en als je dan het bevestigpunt op de chasis weg haalt kan je hem zo in het plastic buis schuiven moet je hem alleen aan je bodemplaat vast maken en dan heb je een uitlaat onder je auto lopen hoef je ook geen bochten te lassen enz. en je heb geen extra warmte in de auto.
greetz paul

das wel cool wa ge gemaakt hebt ze!!! :thumbsup:
:? maar zouw het niet op de duur gaan verstoppen??? :?

Ach ... het is misschien handig om mensen erop te wijzen dat zoiets wel "cool"staat , maar dat je met zo'n uitlaat volgens mij nooit super kan rijden ...

Door de vele scherpe bochten die erin zitten ga je waarschijnlijk teveel tegendruk opbouwen doordat de uitlaatgassen niet soepel kunnen wegstromen waardoor de prestaties van de motor achteruit gaan ....

Kijk maar eens goed naar een uitlaat van een modelauto ... van echte wedstrijd auto's tot recreatie dingen .. ze hebben allemaal maar 1 bocht .... Dat is niet zonder rede dat het zo wordt ontworpen ...

Back