zelf ontworpen helicopter bouwen

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door rikheem, 23 feb 2013.

  1. rikheem

    rikheem

    Lid geworden:
    29 okt 2011
    Berichten:
    12
    Locatie:
    ergens
    hallo,

    ik ben me eigen heli copter aan het bouwen, zelf ontworpen
    ik ben al aardig op weg, ik heb hem zelf ont worpen maar er is nog een hoop werk:
    ik heb nog propellors en motoren nodig,

    de rest is allemaal al uitgedacht en uitgewerkt, maar ik heb echt geen iedee
    wat voor motoren en propellors ik nodig heb,

    het model is 55 cm lang en kunnen maximaal propellors hebben van 16cm. het gaat dus om 2motoren en 2propellors om het geheel op te laten stijgen, en een propellor aan de achter kant die het geheel moet voort bewegen.

    iemand die mij kan helpen? [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. vgorkum

    vgorkum

    Lid geworden:
    29 feb 2008
    Berichten:
    188
    Locatie:
    friesland
    Mooi ontwerpje!

    Je hebt niet beslist achterop nog een motor nodig om hem voort te bewegen. Als ik je ontwerp zo zie zou ik er gewoon een bicopter van maken. Ik heb afgelopen jaar voor een schoolproject een SA-2 Samson bicopter uit Avatar geprobeerd na te maken. Ik moet zeggen dat dit aardig gelukt is. Hier kun je wat meer info vinden:Need help with bicopter build! - Page 3 - RC Groups

    Inmiddels heb ik alles wat beter afgesteld en ik moet zeggen dat het allemaal prima werkt (in ieder geval boven verwachting).

    Succes ermee!
     
  3. rikheem

    rikheem

    Lid geworden:
    29 okt 2011
    Berichten:
    12
    Locatie:
    ergens
    als ik achterop geen motor zet moet ik weer met servos aan de slag, daar hou ik niet zo van,
    ik zat al tekijken op hobbyking voor motoren en een paar 6x4 propellers, maar ik heb geen iedee hoeveel kv motor ik nodig heb, ik heb de 4in1 controller van me esky lama v4 gepakt, dus het liefst wil ik een 2polige motor, zodat ik er niet nog een esc tusse hoef te bouwe
     

Deel Deze Pagina