Zelf ontworpen (trainer?) kistje

weer wat geleerd(moest kfm2 voor stellen) ipv. dat ik de verdikking tot 50% heb laten door lopen is het tot 33% kan ik hier mee vliegen?(het is veel werk om het weer aan te passen naar de juiste afmetingen)
en inderdaad geen v stelling is een beetje moeilijk te combineren met een carbon ligger over de bijna gehele lengte van de vleugel.
 
Laatst bewerkt:
voor de Vstelling heb ik een leuk idee... heb het zelf eens toegepast.

je maakt de 2 vleugelhelften MET de liggers al ingebouwd.

je meet de binnenkant van de carbon ligger... als dit 5mm is (bijvoorbeeld) dan kan je een stalen pen plooien van 5mm diameter... hier plooi je de graden Vstelling in die je wil... en dan verlijm je deze IN de carbon ligger, en zo heb je mooi de Vstelling die je nodig hebt.
en de veerstalen pen plooit wat mee bij belasting.

je kan de vleugel dus nog altijd doorzagen, en der een veerstalen pen in lijmen ;)
max 6° , anders werken de rolroeren minder effectief
 
oke dat is wel een leuk idee om als 2e set vleugels te maken (maar eerst deze set slopen:p)ik was toch al van plan om met dit kistje te gaan experimenteren
 
af

en hij is af hij weegt totaal 233gram en ik heb +- 225 gram trust dus genoeg vermogen hier een foto van het het vliegtuig versie 1:
full

het cg licht ongeveer in het midden van de vleugel ik had hem liever iets naar voren gehad op een derde van de vleugel. maar als hij echt niet goed vliegt doe ik er mijn grotere accu in voor wat meer gewicht in de neus maar ik kijk wel of dat nodig is .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb een poging gedaan en als verwacht veel te tail heavy maar ik kan de vleugel nog een paar cm naar achteren doen , dus dat ga ik eerst proberen en als dat ook niet werkt dan een nieuwe romp maken .
 
snij al is 20° van je kielvlak (richtingroer+vast stuk) af... deze is groot zat, en is gewoon overtollig gewicht.

volgende romp moet je ietsje kleiner maken (de 3hoeksmanier is erg goed, maar je kan dan veel smaller gaan... elke gram achter de vleugel is belangrijk
 
Back
Top