@Teus Betreft Krimptang FIAT versus Ferrari... gaat manco. Zelfde onderneming. Ik zou zeggen VW versus FIAT...
VW heeft de electrische storingen... FIAT niet (heeft alleen die naam...). Doet een verlichting van een auto het niet? 10 tegen 1 dat het een VW of Audi is.
Alle gekheid op een stokkie. Serieus moet je me hierin niet nemen.
Goede krimptang is best een investering waard. Gunstig mogelijke inkoop scheelt. Van een deugdelijke heb je een eeuwigheid plezier van. Ik heb ook het een en ander voor mijn auto's. Daar kan je ook weer prachtig stuurstangetjes mee krimpen. Draadkousjes om karbonstaafjes
Verder... waarom mag je geen servokabel solderen? Met de standaard stekkertjes werkt het niet altijd even lekker om en praktische verbinding aan te leggen. En een UNI-stekker bij het plugje solderen is ook niet te doen. Dan laat je de draadjes zitten, en soldeer je verderop, draad op draad. Isoleren met een krimkousje.
De structuur van de draad aantasten? Hmmm ... dan je durft geen radio meer te solderen... laat staan antenne aan ontvanger?
De gesoldeerde verbinding is wel brozer. Vraagt meer om met beleid losnemen.
Trekken aan draden moet je altijd proberen te voorkomen.
De Krimpverbinding wordt daarom ook in auto industrie toegepast. Hogere trek- en buigbelasting, maar ook montagesnelheid en onderhoudsaspect.
Soms moet je een stekker-oplossing kiezen die niet uit een standaard servostekker bestaat. Bijvoorbeeld een PC stekker of een 6 polige MPX accustekker... die soldeer je. Trekken doe je niet aan de draad, maar aan de stekker of een vastgelijmd hulpstukje. Kies verder voor een goede radiosoldeer.
De angsten van de schaalbouwers kan ik me stevig voorstellen. Je wilt echt alles uitsluiten aan storingen.

Alle gekheid op een stokkie. Serieus moet je me hierin niet nemen.
Goede krimptang is best een investering waard. Gunstig mogelijke inkoop scheelt. Van een deugdelijke heb je een eeuwigheid plezier van. Ik heb ook het een en ander voor mijn auto's. Daar kan je ook weer prachtig stuurstangetjes mee krimpen. Draadkousjes om karbonstaafjes
Verder... waarom mag je geen servokabel solderen? Met de standaard stekkertjes werkt het niet altijd even lekker om en praktische verbinding aan te leggen. En een UNI-stekker bij het plugje solderen is ook niet te doen. Dan laat je de draadjes zitten, en soldeer je verderop, draad op draad. Isoleren met een krimkousje.
De structuur van de draad aantasten? Hmmm ... dan je durft geen radio meer te solderen... laat staan antenne aan ontvanger?
De gesoldeerde verbinding is wel brozer. Vraagt meer om met beleid losnemen.
Trekken aan draden moet je altijd proberen te voorkomen.
De Krimpverbinding wordt daarom ook in auto industrie toegepast. Hogere trek- en buigbelasting, maar ook montagesnelheid en onderhoudsaspect.
Soms moet je een stekker-oplossing kiezen die niet uit een standaard servostekker bestaat. Bijvoorbeeld een PC stekker of een 6 polige MPX accustekker... die soldeer je. Trekken doe je niet aan de draad, maar aan de stekker of een vastgelijmd hulpstukje. Kies verder voor een goede radiosoldeer.
De angsten van de schaalbouwers kan ik me stevig voorstellen. Je wilt echt alles uitsluiten aan storingen.
Laatst bewerkt: