Zelf "spelen" met een echte stoomhijskraan?

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Baggeraar, 31 mrt 2016.

  1. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Het Maritiem Museum te Rotterdam is op zoek naar vrijwilligers die zich willen bezighouden met "hun" stoomhijskraan Boele 10.



    Via via werd mij gevraagd om "cursus" te geven aan de machinisten van het kraantje daar op de kade.
    Echter waren er geen machinisten en was de achterliggende gedachte dat "ik misschien daar wel tijd in wilde gaan steken en na uitleg aan de conservator wel zou willen blijven".

    Ik ben echter al de trotse eigenaar/machinist van kraan 8 in Hellevoetsluis.

    Is het iets voor jullie?
     
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2016
  2. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Het bericht staat er weer.
    Met alle lof van het museum voor het idee om via dit forum enthousiastelingen te zoeken.
    grt Harm

     
  3. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Ik verwacht niet dat ze zulk zwaar werk gaan doen, ze zitten immers ook met de Nederlandse veiligheids-cultuur, maar op havendagen waren ze altijd wel aan het werk met een jute zakken in en uit oude binnenschepen tillen voor demonstratie.



    Het gaat overigens niet om deze kraan maar die aan de Leuvehaven in Rotterdam.
     
  4. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Ik merk dat geen mens interesse heeft in "ouwe zooi". jammer.
     
  5. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Zeker interesse voor de techniek, maar voor mij nu nog geen aanleiding zelf daar "iets" mee te willen gaan doen.
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2016
  6. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.973
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Hartstikke veel interesse zelfs... Maar het is voor mij 180 km rijden, en ik heb andere dingen te doen als ik niet op een boot zit.
    Als het kraantje in de jachthaven van O'koop gestaan had, had ik allang de boel op druk aan het brengen geweest....
     

Deel Deze Pagina