Zelfbouw APACHE - Niet bestaande kit

Peter,ik had ook al lang intresse voor een meerblads kop en ik heb me er een week of vier geleden een gekocht met een rompje bij van aling voor een Trex-600 een week of drie geleden heb ik hem ingevlogen in een strakke wind maar met de V-Bar was dat een fluitje van een cent,nog een beetje bijstellen in de V-Bar en ik had er een goed gevoel bij,ik wilde al lang weten wat een vijf blad kon(of enkel rondjes vliegen)dus eerst een looping......nog een....dan een rol....een stal turn en nu de tik toks alles was geen probleem,de tik toks was niet mooi om te zien maar daar ging het niet om het was om te weten wat een vijfblads kon en of het moeilijk was,wel volgens mij vliegt een vijfblads niet moeilijk maar wel anders,een ding wil ik nog eens doen en dat is auto rotatie maar met een romp en vijfblads kop ???????
Nu was er zaterdag 11 juni vlieg meeting in Enghien en wij daar naartoe,er waren daar piloten die ik al lang ken en die ook intresse hadden in een vijfblads kop met romp en wilden de heli zien vliegen.Dus wij maar vliegen rol,looping,stal turn,rugvlucht,tik toks en dan riepen ze door de micro auto rotatie en me kennende daar de auto rotatie in gezet en ja voor mijn voeten mooi neer gezet.
Dus peter zet er maar rap je vierbladskop op dan is je heli af,want moeilijk vliegen is het niet wel anders.
Grt.

Apache

Hallo Guido bedankt voor het compliment.

Soms lijkt het simpel tot je er aan begint ik sluit mij daar voledig bij aan, dit is het mooie aan modelbouw waar we onze inspiratie, uitdaging, vaardigheden en niet te vergeten doorzettingsvermogen op de proef stellen!!
En wat ook leuk is dat met anderen kunnen delen via het forum :pc:

Hey Rik, dat de apache met de vierbladskop af is dat is zeker, maar het is zoals Guido zegt het lijkt allemaal zo simpel tot je er aan begint :lol:
En die vliegdemo's van u, daar verschiet ik niet in: zo is de Rik.
Genoeg gebabbeld, ik zal nu maar verder werken aan mijn volgend project ;)

Gr Peter

Meeting Smac 2013!!

helimeetingsmac2013640x.jpg

Helimeeting S.M.A.C op 23 juni

Beste heli vrienden,

Ter herinnering:
Zondag 23 juni 2013 Helimeeting S.M.A.C. in Sint-Truiden.
Wees erbij, mooi weer is besteld.:zon:
Tot dan

Gr Peter

welkom op de helimeeting S.M.A.C op 23 juni

Hallo SAR Scott, ik kijk er naar uit jullie te mogen ontmoeten!!
Ps: ook de RC Seaking zal aanwezig zijn!! :yes::yes:

Gr Peter

Helimeeting 23juni 2013

Beste helivrienden,
Ondanks het niet al te best weer, was het toch nog een gezellige en geslaagde meeting. Ik heb er van genoten en veel kunnen bijpraten.
Voor de waaghalzen die bij deze windkracht een vluchtje durfden maken: chapeau!
Een leuke attentie was de gratis drank en lekker belegd broodje voor de piloten, door de club aangeboden.
Voor herhaling vatbaar zou ik zeggen (maar dan met een beetje zon graag):bye:

Als er foto's zijn laat ze maar komen!!

Gr Peter

Hey Peter
idd jammer van het weer ; maar ik heb me toch wel geamuseerd.
Ondanks het slechte weer toch nog men benzine acrobatic kunnen testen.
Dus voor mij was het toch nog een geslaagde dag.
Voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat de sfeer toch top was en de locatie
schitterend is met alle voorziening.
Hopelijk is het bij de volgende editie veel beter weer.

grts danny

Hallo Peter,
Ge had daar een ware collectie schaal helicopters mee , wat een verwennerij( voor ons).
Waarom plaatst u ook eens een paar foto's van uw laatste kunststuk?
Er zijn hier zeker geinteresseerde liefhebbers te vinden.
mvg
Demaic

Foto's Seaking

Hey Demaic,

'k zou wel willen foto's plaatsen maar heb er zelf nog geen mooie.
Zondag kwam mijn heli voor de eerste keer buiten om aanwezig te kunnen zijn op de SMAC-meeting. Aanwezigen van de meeting konden naar hartenlust de Seaking bewonderen.
Misschien zal ik later wat foto's plaatsen omdat ik eigenlijk nog enkele details wil toevoegen.
Bedankt voor compliment!!:bye:

Gr Peter

Spijtig dat de Sea Kings worden vervangen. Het waren en zijn echte beauties.
Gelukkig heeft Peter een mooi model gemaakt dat ons nog lang zal herinneren aan de 'koningen van de zee'.

Heligroeten,

Nick

Je Seaking is een juweeltje Peter.
De constructie en afwerking getuigen van een groot bouwmeesterschap.
Op naar een volgende project... misschien een Mil 24 ?
Veel modelbouw- en andere vreugde in 2014.
We zien mekaar wel op één van de komende meetings in 2014.

Heligroeten,

Nick

Weer zo eentje om zo VEEL bewondering voor te hebben he , dit is een mooi ingezet 2014 , bij deze iedereen de beste wensen en veel veilig vliegplezier .

Grtjs Blitske

Back