Zelfbouw APACHE - Niet bestaande kit

en 36 mallen verder .....

foto8800x600.jpg

Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrijp maat je een positieve mal om een negatieve mal te maken om een model uit te halen? Dat zou dus inhouden dat je er meerdere uit 1 mal kan maken als je de mallen bewaard.

Wat kost het als je zo'n romp maakt? (geleverd als bouwdoos)

Hallo Jahre Viking,
Het zou perfect mogelijk zijn maar let wel, dit is geen productiemal. Die worden veel steviger gemaakt. Ik kan je enkel vertellen dat er zeer veel werk aan is, dit is echt stukwerk. Moeilijk een prijs op te plakken.

Apache

Toppie hoor! Tis wel heeeeeeeeeeeeeeeeel erg jammer dat je hier geen mal van hebt gemaakt. De Apache is zo ontzettend zeldzaam. Hoop op meer foto's!

Echt een heel mooi project!!!

Ik vind het echt jammer dat de schaal meeting op 13 september wordt gehouden, want ik was anders zeker komen kijken, maar op 13 september ben ik helaas in Almere voor de laatste Dutch 3D wedstrijd.

Succes en ik zie graag meer foto's!

Greetz,

Michiel.

Van de 36 mallen was er maar een mislukt: die van de rechter hoofdvleugel, maar met het nodige herstelwerk hebben we het toch nog tot een goed einde volbracht.
Ik kan je verzekeren het waren stressvolle dagen !!!

En nu is het grote moment aangekomen: het vervaardigen van de definitieve onderdelen in de mallen van de Apache uit epoxy en glasvezeldoek.

foto9800x600.jpg

Laatst bewerkt:
De romp werd van meerdere lagen glasvezeldoek voorzien en dit om een maximale sterkte te bekomen

foto10800x600.jpg

Laatst bewerkt:
Het is wel zo dat het aantal lagen de sterkte van de romp bepaald en niet de hoeveelheid epoxy. Hiermee ook niet overdrijven want het gewicht neemt ook snel toe.

Na voldoende uitharding het verlijmen van de twee helften. En terzelfdertijd het raamwerk voor het bevestigen van de mechaniek en staartaandrijving

foto13800x600.jpg

Een overzicht van de verlijmde delen zoals de bovenbouw, vleugels, motoren, staartstuk en verbindingsstukken.

foto14800x600.jpg

Laatst bewerkt:
Ook de Hirobo mechaniek werd erin geplaatst en de vleugels er opgezet. Dit verliep vlekkeloos.

scannen0002foto15800x60.jpg

Laatst bewerkt:
Ja je zou voor minder zo'n meesterwerk.

Wat kan ik daar op zeggen.

Ik zelf en nog andere bouwen kits om tot semi-schaal / schaal.

Maar dit is gewoon schitterend van niks tot een echte schaal heli echt mooi.

Ik heb hem zelf gezien in Sint-Truiden.

Back