Zelfbouw APACHE - Niet bestaande kit

De motor

scannenfoto19800x600.jpg

Fantastisch werk! Complimenten :worship:

Maar die vierblads kop zie ik niet op de foto van het eindresultaat, "the finishing touch" misschien?

Gr, Roy

Hallo RBRCH

De Apache wordt eerst getest en ingevlogen met een tweeblads. Het zou jammer zijn 2jaar intensief werk op de helling te zetten, testen met de vierblads volgen nog

GR Peter

Ik heb vandaag de eer gehad om deze prachtige apache al vliegend te zien in Belsele.

Het is echt een prachtig machine je wordt gewoon sprakeloos als je hem ziet.

file.php

Foto

Hey Bert
Leuke foto,was me dat een weertje zondag in Belsele het was meer schuilen voor de regen dan vliegen zonder te spreken van de wind, maar allee het was toch leuk bedankt voor de leuke babbel, ik heb je een PB gestuurd even kijken !!

GR Peter

Hallo Mario

De Apache vliegt zeer stabiel, het is net alsof hij op rails staat.
Maar je mag ook de piloot niet vergeten !!

GR Peter

Meerblads afstellen

Hoe een vierbladskop afstellen? Er zijn mensen die beweren dat je minder uitslag moet geven op roll en nick en ik heb al gelezen dat je meer uitslag moet geven. Welke is de juiste beredenering? Is er iemand die ervaring heeft met meerbladskoppen?

Hoe een vierbladskop afstellen? Er zijn mensen die beweren dat je minder uitslag moet geven op roll en nick en ik heb al gelezen dat je meer uitslag moet geven. Welke is de juiste beredenering? Is er iemand die ervaring heeft met meerbladskoppen?

In mijn eigen draadje is er al wat aandacht aan besteed. Er zijn vliegers die zonder hulpmiddelen met een 3- of 4-blads kunnen vliegen maar als ik alle goeie raad bij elkaar tel kom ik tot de conclusie dat het met een kist waar zoveel uren in zijn gaan zitten handiger is om een VStabi oid te monteren. Die 2 bladen meer kost je dus al snel €1000,- meerprijs. Ga zelf aan de slag om mijn 4-blads op de RPX testbed te monteren met een VStabi. het hele proces zal ik uitvoerig gaan beschrijven.

Vstabi

Hallo Bonechopper

Ik zou toch eerst eens willen proberen zonder die Vstabi, ik keur het niet af, maar het is net alsof het zonder niet meer kan !!

Gr Peter

Laatst bewerkt:
Je kunt hem prima zonder stabi vliegen, probeer het gewoon !
De uitslagen moet je ongeveer halveren.

Hallo Rhelie

Ben blij dat je je ervaring wil delen, ik zal het uitproberen. Als er nog tips of tricks bestaan dan zijn ze zeker welkom. Ja, vliegen met een meerbladskop is zeker iets lastiger vliegen, het is algemeen geweten, daarom zijn piloten met ervaring ook moeilijker te vinden !
Dat is net het voordeel van het modelbouwforum, een handig instrument, als je met een vraag zit.

Gr, Peter

Laatst bewerkt:
Back