Zelfbouw boegschroeven

@ Roel,

Ja dat is een goeie :wink: ik kwam vandaag een paar foto's tegen op de site van Luit als ik mij niet vergis. Met foto's van de Hunter in het dok waar ook een aardig reling werk voor de straaltunnel zat.

Maar waar zou je dat het beste van kunnen maken ? gaas en dan iets van roestvrijstaal of zo of zelf van messing een beschermings rooster solderen ? Wat zou de voorkeur geven ?

Gr Martin

Van 2mm messing staf een paar ] vormige staafjes buigen. Elke kant een stuk of 3. 5mm boven en onder je straalbuis gaatjes boren en daar de staafjes insteken en vastlijmen met CA-lijm.
Gaas zou ook kunnen, maar dan moet het vrij gros zijn, anders heb je teveel verlies. Bovendien is het moeilijker te bevestigen.
Ik heb diverse boegschroeven op deze manier beveiligd, en nooit problemen gehad.
Succes!

Er hoort inderdaad wel een soort van rooster voor te zitten de zgn "stenenvanger".

Maar mocht er onverhoopt iets met het schroefje aan de hand zijn kan je er zonder zo'n vanger wat makkelijker bij.
Zelf heb ik er nooit geen vanger er voorgemaakt, en ik heb er ook nog nooit problemen er mee gehad.

Back