I
imported_Frank_
Guest
Vorig jaar heb ik een Wiesel speedbootje gebouwd. Het bouwen was erg leuk en leerzaam om te doen. Ondertussen ben ik met de bouw van een tweede bootje bezig. Het model is een mix tussen wat bestaande ontwerpen aangevuld met wat eigen creativiteit ;-) Op de bijgevoegde foto’s kun je het resultaat tot nu toe zien.
Ondanks dat het bootje nog niet af is, heb ik er al wel even mee kunnen varen. Bij de eerste poging werd duidelijk dat de gebruikte accu (Sanyo 2400) aan de zware kant is voor het bootje. Daarnaast had ik bewust gekozen voor een kleinere schroef i.v.m. de nog te maken waterkoeling. Omdat het geheel niet warm werd heb ik een tweede poging gewaagd met een iets grotere schroef en een lichtere accu (LRP VTEC 1400) Bij deze tweede poging was het bootje al sneller dan mijn Wiesel!
Wat moet er nog allemaal gebeuren?
- De bodem wordt nog voorzien van strakes.
- Waterkoeling moet nog toegevoegd worden.
- Inkorten motor kabels
- Het roer verlengen, dit moet iets dieper in het water steken.
Hierna zal ik gaan kijken hoe het speedbootje het doet. Wanneer ik tevreden ben ga ik verder met de afwerking en zal het bootje voorzien worden van een kleurtje en stickers.
Groeten, Frank

Ondanks dat het bootje nog niet af is, heb ik er al wel even mee kunnen varen. Bij de eerste poging werd duidelijk dat de gebruikte accu (Sanyo 2400) aan de zware kant is voor het bootje. Daarnaast had ik bewust gekozen voor een kleinere schroef i.v.m. de nog te maken waterkoeling. Omdat het geheel niet warm werd heb ik een tweede poging gewaagd met een iets grotere schroef en een lichtere accu (LRP VTEC 1400) Bij deze tweede poging was het bootje al sneller dan mijn Wiesel!
Wat moet er nog allemaal gebeuren?
- De bodem wordt nog voorzien van strakes.
- Waterkoeling moet nog toegevoegd worden.
- Inkorten motor kabels
- Het roer verlengen, dit moet iets dieper in het water steken.
Hierna zal ik gaan kijken hoe het speedbootje het doet. Wanneer ik tevreden ben ga ik verder met de afwerking en zal het bootje voorzien worden van een kleurtje en stickers.
Groeten, Frank