Zelfbouw pakket brandstof?

Hey allemaal,

ik ben erg enthousiast geworden na de aanschaf van mijn eerste kist dat ik eigenlijk ook wil kijken of zelfbouw wat voor mij is.
Ik ben timmerman geweest dus ik heb er wel aanleg voor om iets zelf te bouwen.

Nu ben ik op zoek naar het volgende maar weet niet of dat wel bestaat ik kon namelijk niks vinden verder op het forum en als ik in een online shop wat vind staat er meestal erg weinig info bij.

ik zoek:

een bouwpakket met voorgefreeste delen.
motor, servo's en alles wat ik nodig heb er ook bij.

zender heb ik maar weet niet of die ook geschikt is voor brandstofmodellen. (Spektrum dx5e).

het hoeft geen trainer te staan aangezien het een toestel moet worden waar ik pas mee ga vliegen als ik alle aspecten van het vliegen ken maar het lijkt me wel leuk om in de tijd die ik over heb stukje bij beetje wat zelf te bouwen.

budget: max 450€

kan iemand mij op weg helpen?

groeten,
jarno

die zender kan prima voor een normaal vliegtuig. maakt niet uit of het brandstof is of elektro. Ik denk dat je gewoon een leuk modelletje moet uitzoeken op uiterlijk dus wat jij mooi vind. servo's en motor kun je dan altijd hier vragen wanneer het niet in de handleiding staat. ze zeggen dat een calmato sport wel wat is als 2e vliegtuig alleen weet ik niet of die er als bouwpakket is.
anders zoek je er een paar uit en vraag je hier of het wat is.

Spoeling bouwpakketten begint aardig dun te worden. Europees...Graupner heeft niet veel meer, noch Robbe of je moet een fraaie wat oudere kit tegenkomen via een verkoopsite. Dat waren gerenommeerde nog recente namen in bouwpakkettenland. Maar ook daar droogt alles op ten gunste van de ARF.

Met een budget van 450,- kan je aardig ver komen zou je zo zeggen. Heb je de keuze elektro of brandstof. Of wil je een zwever?

Het is maar net wat je zoekt. Schaalkist? Zwaarste categorie bouwwerkzaamheden en ervaring zoiets aan te pakken, te plannen. En dan? Een Piper Cub of een Warbird? Zoveel moois!