Zelfbouw parachute

Hallo allmeaal.
Mag ik tussendoor een vraag stellen over parachutestof?
Ik heb wat ervaring met verschillende soorten vliegerdoek, chikara, Icarex, mylar e.d.
Zoals Berto heb ik ook al enkele matrassen gebouwd.
Laatst maakte ik een kleine matras (miniparapente) van F111, parachutedoek.
Minder prettig om mee te werken, maar als het eenmaal klaar is wel super!
Veel soepeler dan vliegerdoek. Plooien blijven er niet echt inzitten na opvouwen.
Ontvouwt zich ook veel sneller danvliegerdoek.
Maar wat ik wilde vragen is of er hier mensen zijn met ervaring met Skytex 27 parapente oek.
via een frans RC-parapente forum heb ik twee meter gekocht. Dit doek wordt verwerkt in lichte parapentes en is soepeler dan vliegerdoek, maar misschien net niet zo soepel als F111 doek.... Verwerkt wel een stuk fijner (diagonale rek is minder)

En tenslotte nog een vraag over het matras ontwerp. Wat is nu de trend bij 1:1 matrassen?
Meer prestatie? Zijn ze te verglijken meet speedflying matrassen? En een canopyswoop matras, is dat een bruikbaar idee voor een RC precisie matras?

Veel soepeler dan vliegerdoek. Plooien blijven er niet echt inzitten na opvouwen.
Ontvouwt zich ook veel sneller dan vliegerdoek.
Kijk dat zouden dus goede verschillen kunnen zijn waarom vliegdoek minder gebruikt wordt cq. bruikbaar is.

Echter om te spelen en voor het fun jumpen zou dat misschien niet zo`n probleem hoeven zijn.

Naja, eerst het watervliegen en m`n jet maar.

de matrassen die wij hebben zijn dik van profiel. dus meer voor precisie.
het blijft een compromis tussen voorwaartse snelheid en precisie (goed bestuurbaar in de laatste meters)
er zijn wel verschillende ontwerpen maar iedereen blijft toch hangen bij de huidige matrassen. we hebben al eliptische gezien en versies met een dunner profiel. Ook poppen die de instelhoek kunnen veranderen zijn getest (door met een servo de voorste lijnen aan te trekken, echter bestuurbaarheid wordt dan minder)
Men vind echter de laatste meters belangrijker dan een chute die volle pot tegen de wind in gaat maar dan in de laatste meters het laat afweten.
de wedstrijden gaan om precisie.

belangrijk bij de chutes is wel dat je ze uit laat hangen als je ze niet gebruikt. minder plooien dus beter ontvouwen.

als het ongelukje met Bram eerste paasdag was gebeurt ,konden we er nog eentje op drinken ,nu helaas niet .

meer geluk met Bram zijn opvolger.

groeten remke

ps waarom hadden we het weer van vandaag niet met het paasweekend .

full

:rolling::rolling::rolling:

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe zit dat eigenlijk met jullie sticks?
Tijdens de Broken-Wingsshow in Willebroek heb ik jullie aan het werk gezien, maar niet echt gelet op de zender.
Ik zag wel dat doormiddel van een elastiekje jullie beide stick naar elkaar getrokken (midden) worden.
Ergens hier las ik ook dat jullie vliegen met Deltamixing?

Piet

iedereen doet het op zijn eigen manier.
ik heb de sticks naar elkaar toe met een elastiek. knuppels naar elkaar toe is armen omhoog. knuppels uit elkaar en armen gaan naar beneden.
anderen vliegen weer op de manier zoals je gas zou geven, andere hebben er weer een mix in gezet.
het is maar net wat je zelf wil.

iedereen doet het op zijn eigen manier.
ik heb de sticks naar elkaar toe met een elastiek. knuppels naar elkaar toe is armen omhoog. knuppels uit elkaar en armen gaan naar beneden.
anderen vliegen weer op de manier zoals je gas zou geven, andere hebben er weer een mix in gezet.
het is maar net wat je zelf wil.

Dus je bent helemaal niet verplicht om de veer van de gasstick terug te plaatsen?

Vanavond hebben we de eerste sprongen gemaakt en dat ging perfect.
Hier onder een paar foto's

full
<O:p</O:p

Laatst bewerkt door een moderator:
Back